Echte viool Klotz 1783?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Kat, 6 jul 2009.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Ik heb het artikeltje van Arnout Engelfriet gelezen. Tja, een verhaal dat uitmunt in vaagheid, wat vermoedelijk ook de bedoeling is want op die manier maakt advocaat Arnout je toch wel een beetje afhankelijk van hem, althans hij doet een poging daartoe. Enerzijds zegt hij dat op iedere afbeelding (kunstwerk, portret e.d.) het auteursrecht rust en dus is beschermd, anderzijds beweert hij dat het bij foto’s niet altijd eenduidig is omdat het afhangt van de inhoud die men geeft aan het begrip ‘originaliteit’. En daarbij wanneer het gaat om foto's van een Stradivarius waarvan de maker allang is overleden, vraag ik me af bij wie het auteursrecht dan rust.
    Kortom: een vaag verhaal waar ik niet echt iets mee kan.

    Ik begin zo langzamerhand te denken dat een afbeelding op Marktplaats onveranderd geplaatst zou mogen worden, dus met het ‘watermerk’ Marktplaats. De afbeelding is immers al op exact dezelfde wijze openbaar gemaakt?

    Ik stop hiermee, anders krijgt Lise weer gelijk, omdat het over een pseudo Klotz 1783-viool dient te gaan. :(

    Frits
     
  2. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Sinds een groot telecombedrijf kans heeft gezien om haar groene kleur auteursrechtelijk beschermd te krijgen meen ik dat we in een Brave New World van auteursrechten zijn terecht gekomen.

    Groot gelijk Frits, laten we het over strijkinstrumenten hebben....
     

Deel Deze Pagina