Een paar vragen m.b.t. vioolspelen

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Anne S., 11 jun 2009.

  1. Anne S.

    Anne S.

    Lid geworden:
    11 jun 2009
    Berichten:
    2
    Hoi!

    Ik ben Anne, doe aan pianospelen en klassiek zingen. Met ingang van september ga ik of conservatorium doen met klassiek zang en/of muziekwetenschap studeren in Amsterdam. Nu heb ik na lang twijfelen besloten dat het de moeite zeer waard is om ook viool te leren spelen. Ik heb dit altijd al een prachtig instrument gevonden en omdat ik me probeer op te werken naar het componeren van muziek geeft dit ook weer voordelen.

    Daarom zou ik graag jullie advies vragen over:

    Een viool, ik ben een student dus niet heel rijk (dat is een understatement). Daarom ben ik op zoek naar een tweedehands viool van minder dan 150,-. Volgens Marktplaats is dat haalbaar. Of heb ik dan te maken met rommel?

    Daarnaast ben ik ook op zoek naar een docent die mij les zou willen geven. Ik heb misschien één keer een viool vastgehad in mijn leven dus ik hoop dat er mensen zijn die vanaf niveau 0 les willen geven. Weten jullie iemand in de omgeving van Amersfoort die dit zou willen?

    Is het verstandig om veel aan zelfstudie te doen en slechts een keer per twee weken les te nemen?

    Tot zover mijn vragen!
    Alvast bedankt. :)

    Groetjes,

    Anne
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Een tweedehands viool van minder dan 150, is rommel. Een viool huren is dan beter te doen.
    Er zijn ook vioolbouwers die violen verhuren.

    Vanaf niveau 0 les geven is men op de Muziekschool Amersfoort gewend. Ze verhuren daar ook violen. Ook docenten, die niet op de muziekschool les geven, vinden het gewoon, dat je nog niets kan.

    Als je conservatorium gaat doen, dan kan je ook een bijvak kiezen. Je zou dan viool kunnen nemen. Je moet daar nog maar eens wat informatie over inwinnen.

    Zelfstudie is niet aan te raden en ik denk dat een wekelijkse les vooral in het begin is aan te raden.
     
  3. Anne S.

    Anne S.

    Lid geworden:
    11 jun 2009
    Berichten:
    2
    Ok, bedankt!

    Ik heb al even rondgekeken en huren is dan inderdaad de beste optie.

    Als ik aangenomen wordt op het conservatorium in Zwolle zal piano waarschijnlijk mijn bijvak worden. Ik ga eens opzoeken hoeveel bijvakken er mogelijk zijn.

    Wat een docent betreft, ik wilde eigenlijk liever niet weer aan de muziekschool verbonden zijn omdat dat toch wel aardig wat geld kost. Maar er zijn vast ook wel anderen te vinden die vanaf niveau 0 les willen geven.
     
  4. Vedelaer

    Vedelaer

    Lid geworden:
    26 apr 2009
    Berichten:
    39
    Als je toch naar 't con gaat: bij ons op 't con was er mogelijkheid tot stageles. Je werd dan stageleerling bij een medestudent zodat die ervaring op kon doen in het lesgeven. Je moest het dan wel goed vinden dat je af en toe op video werd opgenomen o.i.d. Maar je had dan wel gratis les! Misschien is er ook wel zoiets in Zwolle.
     
  5. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Beste Anne,

    Ik verhuur complete vioolsets voor € 10 per maand (mogelijkheid om per maand te betalen, dus je bent niet in één keer veel cash kwijt, houd wel rekening met de borg van € 60).

    Ook verkoop ik studieviolen vanaf € 199 en handgemaakte violen vanaf € 499.

    Wellicht lijkt het je leuk mijn open dag te bezoeken (zie onderstaand).

    Groetjes,

    NoName#2
     
  6. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    PS: En mijn winkel in huis in Hilversum is niet ver van Amsterdam en ook gemakkelijk met OV te bereiken.
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Mijn studieviolen, complete set (waarde viool 400-750 euro, kist en stok en steun niet meegerekend) zijn ook te huur voor omgerekend 9,50 per maand, in principe geen borg, korting bij aanschaf.
    Opsturen onder voorwaarden mogelijk. Ik zou zeggen: betaal niet te veel! :lol:
     
  8. abbyviool

    abbyviool

    Lid geworden:
    20 jun 2008
    Berichten:
    38
    Homepage:
    In Zwolle zijn een aantal vioolstudenten, dus je zou kunnen vragen of zij jou stageles willen geven. Dit zijn echter niet zo heel veel lessen, maar misschien wel een goed begin.
     

Deel Deze Pagina