Een paar vragen m.b.t. vioolspelen

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Anne S., 11 jun 2009.

  1. Anne S.

    Anne S.

    Lid geworden:
    11 jun 2009
    Berichten:
    2
    Hoi!

    Ik ben Anne, doe aan pianospelen en klassiek zingen. Met ingang van september ga ik of conservatorium doen met klassiek zang en/of muziekwetenschap studeren in Amsterdam. Nu heb ik na lang twijfelen besloten dat het de moeite zeer waard is om ook viool te leren spelen. Ik heb dit altijd al een prachtig instrument gevonden en omdat ik me probeer op te werken naar het componeren van muziek geeft dit ook weer voordelen.

    Daarom zou ik graag jullie advies vragen over:

    Een viool, ik ben een student dus niet heel rijk (dat is een understatement). Daarom ben ik op zoek naar een tweedehands viool van minder dan 150,-. Volgens Marktplaats is dat haalbaar. Of heb ik dan te maken met rommel?

    Daarnaast ben ik ook op zoek naar een docent die mij les zou willen geven. Ik heb misschien één keer een viool vastgehad in mijn leven dus ik hoop dat er mensen zijn die vanaf niveau 0 les willen geven. Weten jullie iemand in de omgeving van Amersfoort die dit zou willen?

    Is het verstandig om veel aan zelfstudie te doen en slechts een keer per twee weken les te nemen?

    Tot zover mijn vragen!
    Alvast bedankt. :)

    Groetjes,

    Anne
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Een tweedehands viool van minder dan 150, is rommel. Een viool huren is dan beter te doen.
    Er zijn ook vioolbouwers die violen verhuren.

    Vanaf niveau 0 les geven is men op de Muziekschool Amersfoort gewend. Ze verhuren daar ook violen. Ook docenten, die niet op de muziekschool les geven, vinden het gewoon, dat je nog niets kan.

    Als je conservatorium gaat doen, dan kan je ook een bijvak kiezen. Je zou dan viool kunnen nemen. Je moet daar nog maar eens wat informatie over inwinnen.