Kijk eens op http://muziek.marktplaats.nl/strijkinstrumenten-violen-en-altviolen/199431733-viool-stradivarius.html Een zie hoe een "ongelakte" "Stradivari" twee ton wordt geboden. En het is nog lang geen 1 april!
Iets wat echter wel een bepaalde grondering met een kleurtje heeft gekregen, want 'ongelakt' kan ik het niet vinden. Er hadden toch nog wel twee stemsleutels bij gekund? (op de foto is te zien dat die missen). Wat zou er gebeuren wanneer we -de SF-leden- hier massaal eens allerlei biedingen op doen, steeds een eurootje erbij? Gewoon voor de lol? Frits
Huh?? Terwijl je (Bert) eerst beweerde: "Op marktplaats .NL kun je ongestraft bieden zonder al te veel consequenties," (.....) is het nu: "Ik ook niet, ik heb alleen nog IJslandse kronen in kas!" , wat er helemaal niets mee te maken heeft, want bieden kun je immers ongestraft zoals je zelf beweerde? Valt me wel tegen hoor. Mijn bod is trouwens al weer overboden, dus zo veel gevaar loop je niet. Een andere 'kenner' heeft de grap wèl door en durft daar ook in mee te gaan. Frits
Jammer dat er geen telefoonnummer bijstaat. Kon je een telefonisch bod doen en had Annette het helemaal niet meer.
Die arme Annette, ik kreeg een mailtje: ze ging wel akkoord met mijn bod van €200.001,= Nou ik dus niet! Ze heeft kennelijk (nog) niet door dat dit niet serieus is. Frits
Jullie brengen me nu wel weer aan het twijfelen hoor. Maar nu heb ik gisteren net mijn bod weer ingetrokken. , omdat er iemand was die nóg meer bood!! (Moet vast ook een connaisseur zijn!) @Melanie: iemand die zo naïef is dit een Stradivarius te noemen, verdient het om even voor schut gezet te worden. Aan de andere kant denk ik, dat Annette het spel meespeelde en mijn bod aanvaardde, terwijl ze best wel wist dat het natuurlijk maar flauwe kul was. Ze weet ook best wel dat het geen echte Stradivarius is! Ze heeft trouwens een nieuwe advertentie opgestart, met hetzelfde instrument maar nu met -volgens de foto- twee stemsleutels erbij, zodat de krul tenminste weer vier stuks bevat! (Mag ook wel voor zoveel geld!). Zo te lezen, denk ik dat Crish nog wel even doorgaat: die ziet er wel een goede belegging in, hoewel dat in deze tijd bijna een vies woord is. Frits
Als ik beide foto's goed bekijk, denk ik dat het om twee verschillende Strads gaat. oefff...wat moet Annette rijk zijn.....
Ik snap echt niet hoe mensen serieus aan de hand van zo'n tekst kunnen denken werkelijk een Strad in handen te hebben.
Goed Nieuws! http://link.marktplaats.nl/202378546 De vraagprijs is door de nieuwe eigenaar(?) bijgesteld tot 550 euro. Ook hier heeft de credietcrisis al toegeslagen!
Bieden op marktplaats is van nul en geen waarde. Je kunt bieden wat je wilt er is vrijwel geen rechtsgrond voor jouw bod. Betekent dus ook dat het hoogste bod vaak een onzinbieding is en je veel beter rechtstreeks met de verkoper kunt onderhandelen. Kijk maar eens hoe lang bepaalde hoogste biedingen blijven staan. Mensen bieden maar wat voor de grap. Het bod gaat dan echt niet verder omhoog en er wordt gewoon niet meer gehandeld. Als je echt serieus wilt kopen en verkopen doe dan gewoon mee met Ebay. Iets te koop? Begin met een prijs van 1 euro. Dan kom je er achter wat kopers over hebben voor jouw product. Valt het bod tegen dan weet je meteen waar je aan toe bent. Maar je wordt wel verondersteld te verkopen anders lig je er uit. De juridische consequenties zijn duidelijk. Marktplaats lijkt meer op een vlooienmarkt. Een wassen neus.
Zelfde instrument als eerder, met twee stemsleutels, grondlakje o.i.d. maar nu met andere eigenaar c.q verkoper. Vermoedelijk heeft Geert dit 'geval' voor een 'prikkie' van Annette gekocht en vond hij bij nader inzien zelfs dát bedrag het instrument niet waard. Probeert er nu een slaatje uit te slaan: € 550,= Gelukkig zijn een aantal leden van StrijkersForum alert en houden dit product in de picture. Frits