Een "strad" voor een koopje?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door BertBoonVioolbouw, 9 okt 2008.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Kijk eens op
    http://muziek.marktplaats.nl/strijkinstrumenten-violen-en-altviolen/199431733-viool-stradivarius.html
    Een zie hoe een "ongelakte" "Stradivari" twee ton wordt geboden. En het is nog lang geen 1 april! ;)
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Net echt samen met nog 10.000.000 anderen.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Iets wat echter wel een bepaalde grondering met een kleurtje heeft gekregen, want 'ongelakt' kan ik het niet vinden.

    Er hadden toch nog wel twee stemsleutels bij gekund? (op de foto is te zien dat die missen).

    Wat zou er gebeuren wanneer we -de SF-leden- hier massaal eens allerlei biedingen op doen, steeds een eurootje erbij?

    Gewoon voor de lol? :p


    Frits
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Op marktplaats .NL kun je ongestraft bieden zonder al te veel consequenties, dus dat wordt lachen.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Heb zojuist mijn bod uitgebracht!! :p

    Wie volgt?

    Frits
     
  6. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Ik niet, straks zit ik ermee... (mij te duur)
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik ook niet, ik heb alleen nog IJslandse kronen in kas! :/
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Huh??

    Terwijl je (Bert) eerst beweerde:

    "Op marktplaats .NL kun je ongestraft bieden zonder al te veel consequenties," (.....)


    is het nu: "Ik ook niet, ik heb alleen nog IJslandse kronen in kas!" , wat er helemaal niets mee te maken heeft, want bieden kun je immers ongestraft zoals je zelf beweerde?

    Valt me wel tegen hoor.

    Mijn bod is trouwens al weer overboden, dus zo veel gevaar loop je niet. Een andere 'kenner' heeft de grap wèl door en durft daar ook in mee te gaan.


    Frits
     
  9. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Jammer dat er geen telefoonnummer bijstaat. Kon je een telefonisch bod doen en had Annette het helemaal niet meer.
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Die arme Annette, ik kreeg een mailtje:

    ze ging wel akkoord met mijn bod van €200.001,= :p :) :p

    Nou ik dus niet! Ze heeft kennelijk (nog) niet door dat dit niet serieus is.


    Frits
     
  11. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    He Frits,

    Je kunt haar toch ok gewoon even mailen dat het geen echte is?!
    Beetje flauw zo.

    Melanie
     
  12. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Maar het is wel een echte! Ik zou nooit akkoord gaan met deze lage prijs.
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Jullie brengen me nu wel weer aan het twijfelen hoor. :(

    Maar nu heb ik gisteren net mijn bod weer ingetrokken. ;), omdat er iemand was die nóg meer bood!! (Moet vast ook een connaisseur zijn!)

    @Melanie:
    iemand die zo naïef is dit een Stradivarius te noemen, verdient het om even voor schut gezet te worden.

    Aan de andere kant denk ik, dat Annette het spel meespeelde en mijn bod aanvaardde, terwijl ze best wel wist dat het natuurlijk maar flauwe kul was.
    Ze weet ook best wel dat het geen echte Stradivarius is!

    Ze heeft trouwens een nieuwe advertentie opgestart, met hetzelfde instrument maar nu met -volgens de foto- twee stemsleutels erbij, zodat de krul tenminste weer vier stuks bevat! (Mag ook wel voor zoveel geld!).


    Zo te lezen, denk ik dat Crish nog wel even doorgaat: die ziet er wel een goede belegging in, hoewel dat in deze tijd bijna een vies woord is.

    Frits
     
  14. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Denk dat ze nu iets heeft van hey mensen bieden zoveel het is toch een echte :p arme Annette hihi
     
  15. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Als ik beide foto's goed bekijk, denk ik dat het om twee verschillende Strads gaat. oefff...wat moet Annette rijk zijn.....
     
  16. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Nog eentje:

    http://link.marktplaats.nl/189838492

    Deze ziet er wel iets beter uit.
     
  17. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik snap echt niet hoe mensen serieus aan de hand van zo'n tekst kunnen denken werkelijk een Strad in handen te hebben.
     
  18. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Goed Nieuws!
    http://link.marktplaats.nl/202378546
    De vraagprijs is door de nieuwe eigenaar(?) bijgesteld tot 550 euro. Ook hier heeft de credietcrisis al toegeslagen!
     
  19. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Bieden op marktplaats is van nul en geen waarde. Je kunt bieden wat je wilt er is vrijwel geen rechtsgrond voor jouw bod. Betekent dus ook dat het hoogste bod vaak een onzinbieding is en je veel beter rechtstreeks met de verkoper kunt onderhandelen. Kijk maar eens hoe lang bepaalde hoogste biedingen blijven staan. Mensen bieden maar wat voor de grap. Het bod gaat dan echt niet verder omhoog en er wordt gewoon niet meer gehandeld.

    Als je echt serieus wilt kopen en verkopen doe dan gewoon mee met Ebay. Iets te koop? Begin met een prijs van 1 euro. Dan kom je er achter wat kopers over hebben voor jouw product. Valt het bod tegen dan weet je meteen waar je aan toe bent. Maar je wordt wel verondersteld te verkopen anders lig je er uit. De juridische consequenties zijn duidelijk. Marktplaats lijkt meer op een vlooienmarkt. Een wassen neus.
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Zelfde instrument als eerder, met twee stemsleutels, grondlakje o.i.d. maar nu met andere eigenaar c.q verkoper.

    Vermoedelijk heeft Geert dit 'geval' voor een 'prikkie' van Annette gekocht en vond hij bij nader inzien zelfs dát bedrag het instrument niet waard.

    Probeert er nu een slaatje uit te slaan: € 550,=

    Gelukkig zijn een aantal leden van StrijkersForum alert en houden dit product in de picture. :)


    Frits
     

Deel Deze Pagina