eenvoudige duetjes

Discussie in 'Cello' gestart door sandra, 9 apr 2019.

  1. sandra

    sandra

    Lid geworden:
    14 jan 2019
    Berichten:
    14
    Hi!

    Het gaat goed vooruit met het leren bespelen van mijn cello. De klank wordt steeds beter! (gelukkig maar)
    Het is zo dat ik niet alleen ben beginnen leren, maar samen met mijn vriend.
    We spelen graag eens samen, maar vragen ons af waar we aan eenvoudige duetjes voor 2 beginners kunnen geraken (we zijn begonnen in september, kennen de eerste positie met uitzettingen en beginnen na de paasvakantie met de 4e positie).

    Groetjes,

    Sandra
     
  2. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    898
    Heel leuk zijn de duetten van Bartok, bewerkingen van de duetten voor 2 violen, hele pittige en verrassende balkan muziek. Gratis te downloaden ook nog.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Duetten van Reinagle, maar die kon ik niet online vinden, die zijn mogelijk wel voor een zacht prijsje op marktplaats ofzo van iemand over te nemen.(Zwölf leichte violoncelli-Duette.op. 2, door uitgeverij Moeck in twee bundeltjes uitgegeven met elk nog een inlegbundeltje voor de tweede cellist).
    Verder heb je van Jacques Offenbach op 49 ook duetten die in 1e positie goed te doen zijn, in ieder geval de eerste).
    Die is te downloaden (gratis).

    Bij 8notes.com heeft David Bruce ook allerlei gratis muziek beschikbaar gesteld (en ook muziek die je middels een abonnement kunt krijgen)
    Hier de gratis cello duettenmuziek: https://www.8notes.com/cello_duet/sheet_music/ Kun je gewoon kijken welke je leuk vindt. Die met groene streepjes gemarkeerd, zijn de makkelijkste (in eerste positie te doen).

    Veel plezier met samenspelen!!!
     
  4. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik kan je deze van harte kan aanbevelen :
    Leichte cello duette/easy cello duets
    Van Bendik-Storck
    uitgave edition Schott

    Als je lid bent van de bibliotheek kun je deze lenen, ze kunnen het ook voor je bestellen uit een andere bibliotheek.
    boeknummer bibliotheek De Haag: B70260376843

    Het zijn korte ,leuke stukjes, zeker leuk om mee te beginnen.
    PM mij even als je geen lid van de bibliotheek bent dan kan ik kijken of ik iets voor je kan inscannen.
     

Deel Deze Pagina