Eerste les

Discussie in 'Overig' gestart door Lavendel, 26 sep 2005.

  1. Lavendel

    Lavendel

    Lid geworden:
    27 jan 2005
    Berichten:
    13
    hoihoi,
    Zo dat is al wel weer even geleden dat ik hier gepost heb.
    Intussen heb ik mijn viool nu al een ruime week en heb er al flink op gespeeld (lees: uuuuren :p ). Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee!!
    Een vriendin van mij, heeft ook viool gespeeld (heeft haar viool nog steeds) en die had een boek met bladmuziek van The Beatles en daar zit een cd bij dat je met begeleiding kan spelen.
    Dus achtergrondmuziek, maar je kan ook mét een begeleidende viool meespelen (ook zonder dus).
    Dat is écht grappig! En heel leerzaam. Ik merkte namelijk vooral in het begin dat het tellen van rusten enzo een beetje is weggezakt, dus dan is dit echt ideaal! Zo wordt je steeds weer gecorrigeerd enzo.
    En verder is het ook heel leuk om met begeleidende muziek te spelen natuurlijk!!

    Zijn er hier mensen die ook met zo'n begeleidende cd viool spelen?
    En wat vinden jullie ervan?

    Owja waarschijnlijk heb ik volgende week(mijn viool is verzekerd per 1 oktober, eerder gaat ie het huis NIET uit :p ) mijn eerste les!! :D heb er erggg veel zin in!!!

    doegdoeg Lotta


    [edit](Dit bericht is door Lavendel bijgewerkt op 26/09/2005 om 21:10 uur)[/edit]


    [edit](Dit bericht is door Lavendel bijgewerkt op 14/10/2005 om 19:28 uur)[/edit]
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Hey Lotta,

    Best wel leuk jouw onderwerp, ik gebruik zelf regelmatig een cd tijdens het studeren.
    Het is echter geen CD met muziek maar een CD met toonladders in alle soorten en maten.

    Ik gebruik de CD om mijn gehoor te trainen tijdens het spelen van de toonladders.
    Aangezien wij hier thuis geen ander instrument hebben waar aan ik de zuiverheid van mijn spelen kan toetsen ben ik dus een beetje afhankelijk van die CD.

    Overigens heb ik hem zelf moeten maken en heb dit gedaan met ik dacht de programma’s Capella en MusiCad. ’t Is een kwestie van toonladdertje maken en dan exporteren naar MP3.
    ’t Is eigenlijk wat als je niet eens een piano of zo in huis hebt, maar zo zie je maar weer met een beetje vindingrijkheid kom je er wel.

    en niet vergeten, je speelt nooit voor: [​IMG], de kat zijn ...


    Remi



    [edit](Dit bericht is door remi bijgewerkt op 30/09/2005 om 18:45 uur)[/edit]
     
  3. Lavendel

    Lavendel

    Lid geworden:
    27 jan 2005
    Berichten:
    13
    haha die viool is echt grappig! (hoewel ik toch liever mijn eigen viool heb ;) )
    Verder is dat met cd toonladders oefenen ook een goede!
    Ik doe dat alleen met het keyboard van m'n zusje.
    Verder stemde ik eerst ook met het keyboard van mijn zusje.
    Maar op de cd van the Beatles is het 1e nummer een stem-nummer. Daar worden de G,D,A en E om de beurt 4x aangeslagen op een piano. Ook heel handig dus!

    Verder ben ik inmiddels ook maareens begonnen met de boeken die ik vroeger bij mijn lessen had door te werken. En dat is nodig ook! Ik merk wel dat ik nog errrg veel dingen weer moet leren oppakken, maar ja dat is logisch natuurlijk. Ik heb 4 jaar niet gespeeld!

    doegdoegg Lotta
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Best Lavendel,

    Er zit echter een addertje onder het gras als je met een CD mee speelt (of MP3).

    Kijk uit dat je niet de fout maakt die ik gemaakt hebt door niet naar de bladmuziek te kijken.
    Toonladders spelen is goed en ook nodig maar… niet alleen op het gehoor.
    Ik heb eens de fout gemaakt om puur op gehoor toonladders te gaan spelen, niet erbij te lezen.
    Met tot gevolg dat i k een beetje loop te klooien met het noten lezen.

    Ik hoor dat jij niet die zelfde fout maakt.

    BTW (By The Way), af en toe “probeer”ik een beetje mee te spelen met een aantal nummers.stukken, natuurlijk ook stukken waar ik nog lang niet aan toe ben. Mijn lerares keurt dit ten zeerste af, maar ik (inmiddels 47) wil ook graag een beetje plezier houden in het viool spel. Een Perlman of zo zal ik niet worden, maar plezier in het vioolspel, af en toe een beetje lekker weg fiedelen moet volgens mij gewoon tot de mogelijkheden behoren.

    Lekker is het toch dat je eindelijk weer een instrument in handen hebt, lekker spelen en zo.

    Laat af en toe wat van je horen!

    Remi
     
  5. Lavendel

    Lavendel

    Lid geworden:
    27 jan 2005
    Berichten:
    13
    Ik heb vandaag mijn eerste les gehad, het was echt leuk!!!
    Het was een heel vriendelijke man.
    Verder werden ik en mijn viool de hemel ingeprezen!
    Mijn viool werd van veeel grotere waarde geschat dan dat ik ervoor betaald heb en hij vond de klank heel erg mooi.
    Verder vond hij dat ik een goede speelstijl had :D

    Ik ben trouwens ook alweer concertinos aan het spelen :) T gaat écht lekker, maar speel nu ook elke dag minstens 1 uur.
    O en onze muziekleraar op school heeft mij, samen met 2 andere violisten al "geboekt" voor de klassiek-avond en de kerstviering!
    We gaan Canon van Pachabel doen :D
     

Deel Deze Pagina