Eigen opnames

Discussie in 'Eigen werk' gestart door jis77, 8 aug 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Is het een idee om een onderdeel op het forum te hebben waar je je eigen opnames kan plaatsen om te delen?
    Er is wel eigen werk, maar wat nou als je bekende stukken opneemt en/of aanvult?

    Weet niet of er ook bij anderen behoefte aan is, maar ik vind het iig wel leuk om af en toe iets te plaatsen.

    Jis
     
  2. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    892
    Geluidsbestanden en zeker videobestanden nemen veel ruimte in. Daarom zou het waarschijnlijk beter zijn dingen op youtube of zo te zetten en om hier links te plaatsen... mijn ervaring met het uitwisselen van artistieke prestaties via internet / fora is wel dat het óf vooral een kwestie van wederzijdse zelfbevestiging wordt (heb je niets aan....) of juist door trollen en zeurpieten verzuurde scheldpartijen (muziek met commentaren op youtube).
     
  3. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Ja ik doelde ook op linkjes...maar dus een plek waar dat past.
    Die ervaring die je beschrijft is wel jammer, ik zat ooit op een piano-forum waar heel veel gepost werd van eigen werk, covers en opnames en dat ging heel erg leuk onderling, dus het kan wel.
     
  4. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Tussendoor even een 'kanttekening': ik vind mijn eigen opnames en die van veel amateurs best tegenvallen. Ook omdat we de topmusici gewend zijn op CD ..... . Daarnaast: een stukje live gespeeld kan heel goed overkomen, terwijl de opname daarvan weer tegen kan vallen .... .
     
  5. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Tuurlijk is het heel moeilijk om een professional te evenaren, maar daar gaat het toch ook niet om? Het gaat om het creatief zijn en dat delen. Net als veel ander dingen op een forum.
    Als het allemaal al perfect moet kan je 3/4 van youtube en andere plekken om film en geluid te delen ook wel schrappen.

    Een bekend stuk opnemen en plaatsen is ook helemaal mn bedoeling niet, dan krijg je idd al snel puur een vergelijking op kwaliteit....het gaat me om bv een twist in een bestaand stuk, een eigen stuk of improvisatie, een stuk met andere, verrassende samenstelling e.d. das toch gewoon leuk? Vind ik tenminste ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2016
  6. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ja, @jis77 , het is niet meer dan een kanttekening. Gewoon doen, delen is leuk!
     
    jis77 vindt dit leuk.
  7. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Hoop alleen wel dat anderen meedoen:p
    Maarja ik ben een hardloper en impulsief persoon. Als er geen aparte plek voor is maak ik wel een eigen topic met opnames, gewoon omdat ik het leuk vind om te delen...ik hoor het wel als niemand erop zit te wachten...
     
  8. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik denk dat het hier bij "Spel" en "Overige" prima kan.
     
  9. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Heb de topic-titel even aangepast, dan plaats ik hier wel de linkjes. En aan anderen een oproep om graag mee te doen ;)

    https://soundcloud.com/jis-kluit/o-son-do-ar-finale-22/s-kWCNC

    Ik vind zelf dat de cello en bandoneon te dicht bij elkaar liggen, dus wellicht dat ik nog wat moet rommelen met die partijen
     
  10. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Leuk gedaan, Jis!
     
    jis77 vindt dit leuk.
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Opnames van je eigen spel is in feite 'eigen werk'. Ook al speel je een compositie van een bepaalde componist.
    Ik ben een beetje terughoudend om weer een categorie er bij te maken. Als je er te veel hebt, wordt het op een zeker moment te onoverzichtelijk.
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb het nu pas beluisterd, weet niet waarom nu pas.
    Begrijp ik het goed dat dit een bestaande compositie is, niet van jezelf?
    Maar wel een zelf gemaakte opname van een eigen uitvoering: bandoneon en viool?
    Ik kan me wel vinden in je eigen kritiek: beide partijen liggen dicht bij elkaar. Ze zouden ieder wat afzonderlijker moeten zijn. Maar als het een bestaande compositie is, dan zij het zo.
     
  13. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Dag Frits,

    Het is geen eigen compositie, daarom wilde ik het niet hier plaatsen. Maar als jij het hier vind horen, prima hoor.

    Wellicht maak ik een nieuwe opname met de bandoneon en cello wat uit elkaar, of ik maak iets nieuws ;)
     

Deel Deze Pagina