Electrische contrabas

Discussie in 'Contrabas' gestart door luthier, 10 sep 2010.

  1. luthier

    luthier

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    197
    Hallo

    Hier ziet u foto`s van mijn electrische contrabas,deze is enkele jaren geleden gemaakt....

    http://www.flickr.com/photos/klijnsmit/4977462886/
    http://www.flickr.com/photos/klijnsmit/4976855049/
    http://www.flickr.com/photos/klijnsmit/4976853723/

    Het instrument bestaat uit gelamineerd hardhout, het is een prototype

    Hij mist wel nog een uitschuifbare pen om op te staan.
    Ook heeft hij andere mechanieken nodig , deze hebben geen vleugel dus moeten aangedraaid worden met een gulden (betaalmiddel van vroeger, hahaha) of iets dergelijks..

    Ik ben benieuwd wat u ervan vind.
     
  2. luthier

    luthier

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    197
    met "deze is enkele jaren geleden gemaakt" bedoel ik door mij. Ook leuk om te vermelden dat de toets helemaal doorloopt tot aan de brug, voor totale bespeelbaarheid.

    Dan hoeft u niet over zon "vervelende" klankkast te leunen wanneer u de hoge noten wilt pakken.

    De snaren liggen erg dicht op de toets zodat hij heel soepel speelt....
     
  3. luthier

    luthier

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    197
    niemand??

    niemand heeft een mening????? :/
     
  4. NicoDezaire

    NicoDezaire Nico Dezaire

    Lid geworden:
    2 apr 2010
    Berichten:
    32
    Homepage:
    Okay, dan komt hier de mening van een ouderwetse violist.

    De charmes van een contrabas is voor mij niet alleen de klank maar ook het instrument zelf en dat laatste is dus totaal verdwenen bij een electrische contrabas.

    Dus wellicht is het instrument technisch perfect en prachtig vormgegeven, voor mij is het maximaal een halve contrabas.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.289
    Homepage:
    Sorry dat ik niet eerder reageerde: ik zie het onderwerp nu pas. (Zit nu in het buitenland)

    Ik begrijp niet helemaal hoe je de snaren opwikkelt wanneer de as van het mechaniek niet helemaal doorloopt. Bovendien zijn die snaren nogal dik. Kun je de snaar er dan toch nog op kwijt? Nou ja, blijkbaar wel. Ik vind een dergelijke contrabas niet een toonbeeld van echt handwerk, maar kan me wel voorstellen dat de maker van dit instrument een zekere trots uitstraalt iets gemaakt te hebben: een muziekinstrument!
     
  6. luthier

    luthier

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    197
    hallo, bedankt voor de reacties.

    Ik kan me ook vinden in wat NicoDezaire zegt over de schoonheid van een contrabas, wat hier niet egt in te vinden is.het heeft zn eigen charmes(wellicht nog iets meer met een krul in de kop).

    Ik was ongeveer 17 toen ik dit instrument maakte,dus ik was nog niet zo handig als nu.....

    Wel denk ik dat er een markt voor is als hij een uitschuifbare pen had, echter ben ik niet in staat dit te realiseren
     

Deel Deze Pagina