elektrische 3/4 altviool.

Discussie in 'Overig' gestart door jennyy, 19 okt 2016.

  1. jennyy

    jennyy

    Lid geworden:
    19 okt 2016
    Berichten:
    6
    hallo,

    deze vraag zal vast wel vaker langs zijn gekomen, maar toen ik een aantal topic terug las kon ik mijn probleem niet vinden. Ik speel altviool en zou ook graag de elektrische bespelen. alleen nu is mijn probleem ik ben niet heel groot en heb daarom een altviool van 38 cm (wat nog steeds te groot is). toen ik op internet zocht naar 3/4 elektrische alten kon ik deze niet vinden. weet iemand misschien hoe ik een kleinere elektrische altviool kan vinden?? ik hoop dat iemand mij helpen kan.

    groetjes jennyyy :)
     
  2. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    892
    zoek eens op violectra Jennyyy, daar hebben ze ook een electrische viool die zelfs een OCTAAF lager gestemd staat. Maar in ieder geval 5 en 6 snarige violen... Kwestie van dikkere snaren... of probeer een gewone electrische viool, en zet de g d en a snaar een plaats verschoven op, en zoek een heel dikke snaar die bij de snaarlengte van een viool een C kan produceren. Probeer bv ergens een gebroken cello snaar.... ?
     
  3. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    er zijn C snaren voor vioollengte. Corelli 220, Tomastik Vision violen C, Tomastik 1/2 size viola strings, D'addario Helicore Short Scale C..... om er maar vast een paar te noemen
     
  4. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    verder sluit ik me aan bij Huub. Een gewone elektrische viool met CGDA snaren zou best goed kunnen werken. Misschien moet het geultje in het kielhoutje en kam ietsje worden verbreed.
     
  5. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Hugo Doesburg van VOF Doesburg uit Nijmegen (vlakbij het centraal station) heeft wel een electrische viool met 5 snaren. Deze viool heeft een extra c-snaar en dan heb je dus eigenlijk een alt-viool en een gewone in één.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2016

Deel Deze Pagina