Elektrische altviool?

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Daniel De Roeck, 4 dec 2018.

  1. Daniel De Roeck

    Daniel De Roeck

    Lid geworden:
    4 dec 2018
    Berichten:
    1
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een goedkope elektrische altviool, zodat mijn dochter op haar studentenkamer kan oefenen zonder haar buren het studeren te beletten :)
    Ik heb ondertussen vernomen dat zo maar een elektrische viool kopen en er altvioolsnaren opzetten geen optie is, vermits de los trillende snaarafstand 37,7 cm moet zijn, daar waar dit bij een viool ongeveer 34 cm is.
    Wanneer ik op google 'electric viola' intik geeft dit echt geen interessante resultaten, buiten een (onbetrouwbare?) chinese site.

    Kan iemand mij op weg helpen? Alvast erg bedankt!
    Daniel
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    E (alt)violen zijn maar beperkt inzetbaar als studieinstrument en de goedkope (bijna altijd chinese) E altviolen al helemaal niet vanwege hun belabberde afstelling, slechte materialen en soms onmogelijke gewichtsverdeling. Al een studiedemper (Hotelsourdine) geprobeerd?
     
    Daniel De Roeck vindt dit leuk.
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Welkom op het forum @Daniel De Roeck !
    Een hotelsourdine in combinatie met zware gordijnen (misschien zelfs wel bij de kringloop verkrijgbaar) en vloerkleed/(los gelegde) tapijttegels kunnen enorm schelen.
    Ze heeft dan veel meer plezier van haar altviool. Goedkope elektrische strijkinstrumenten kunnen vrij gauw vreselijk gaan tegenstaan. Ik zou het echt zoeken in akoestische maatregelen in die kamer!
     
    Daniel De Roeck vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina