ERHU of ook wel Chinese Vedel

Discussie in 'Overig' gestart door Savange, 5 jun 2008.

  1. Savange

    Savange

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    5
    Hallo Strijkers,

    Heeft iemand ervaring met de Erhu of ook wel de Chinese viool genoemd?
    Zelf heb ik er een en zou deze graag willen leren bespelen. Mischien dat er meer mensen zijn die dit instrument bespelen.

    groeten, Savange
     
  2. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Misschien handig om een plaatje toe te voegen.

    Het is toch zo een klein instrument met slangenhuid dat eruit ziet als een klein trommeltje met een A en een D snaar waarop je strijkt met een strijkstok die vast zit tussen de twee snaren? Ik ken wel een winkel die ze verkoopt, dus er zijn vast mensen die ze kopen (ze worden dus verkocht).
     
  3. Savange

    Savange

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    5
    Ja, dat is de Erhu!

    Kun je mij zeggen welke winkel ze verkoopt. Deze kunnen mij misschien wel onderdelen leveren.

    Wil wel een foto plaatsen, maarrre...hoe?

    Savange
     
  4. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    zie--> hoe kan ik...?

    melanie
     
  5. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Yaou Muziek in Huizen heb ik ze wel eens gezien. Apart instrument, maar wel lastig om te bespelen lijkt me (okee, alsof een viool makkelijk is).

    www.yaou-muziek.nl
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Er zijn al eens eerder wat posts geweest over de Erhu, dat was in de categorie 'BOUW'.
    er werd daar ook een link geplaatst die een opname weergeeft van spel op een Erhu. Ik zal die nog maar even plaatsen:

    KFjAe2ATizk[/media]]erhu-spel


    Dan nog een tip:
    laat iemand eerst eens kijken met de zoekfunctie of er al niet eerder het een en ander vermeld is over een bepaald onderwerp, anders ontstaan er allerlei onsamenhangende reacties op diverse categorieën over exact hetzelfde item.


    Frits
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik heb gezien dat Yaou Muziek te Huizen op marktplaats adverteert met Erhu's.
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Is dat een goed teken of is dat juist een indicatie dat de eigenaar niet weet wat 'ie er mee moet?

    Frits
     
  9. Savange

    Savange

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    5
    Dat is een goed teken. Dit bedrijf levert violen uit china en heeft daarnaast ook enkele Erhu te koop. Je kunt er ook snaren voor de Erhu bestellen. Erg handig, anders moet je ze van ver laten komen en dan zitten er weer verzendkosten bij.

    Maar mocht je echt een goede Erhu zoeken, dan kun je deze het best importeren.
    Zou een link kunnen plaatsen, maar weet niet of dit mag. Heb je interesse in de Erhu, laat dit dan even weten.

    Savange
     
  10. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ze adverteren ermee omdat het een bedrijf is, maar denk dat de markt in Nederland niet zo groot is. Of is er een verborgen populatie die Erhu bespeelt!
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ja ik denk dat het de Chinezen in ons land zijn, die hier een restaurant runnen.
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Geen enkel bezwaar hoor.
    Is ook niet in strijd met de Regels, zolang het maar gaat om een strijkinstrument. ;)


    Frits
     
  13. Savange

    Savange

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    5
    Als je naar de volgende pagina gaat, kom je bij een site die goede violen en service levert.

    http://www.eason.com.sg

    Veel kijk en luisterplezier,

    Savange
     
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    De onderverdeling "violen" is niet te openen!

    En dan: "luisterplezier"? Ik kan geen MP3-file vinden of iets wat daar voor moet doorgaan.

    Die erhu's zijn best nog wel prijzig zeg, ondanks het feit dat ze dan uit China komen.



    Frits
     
  15. Savange

    Savange

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    5
    Onderverdeling violen??? Wat bedoel je daarmee?

    Bij de productinformatie van de instumenten zitten vaak soundsamples of videosamples van het product.

    En onder het kopje Blog kun je verdere interesante en soms bijzondere informatie vinden over chinese muziekinstrumenten, waaronder voornamelijk de Erhu.

    Ze zijn IDD wel prijzig, maar het zijn dollars, dus dat scheelt. En dit bedrijft zorgt voor een goede- tot topkwaliteit instrumenten en super service.
     
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Nou dit:

    na openen van de website en aanklikken "Products" krijg je onderstaande op je scherm (met ook nog de fotootjes, maar die heb ik even weggelaten):

    [​IMG]

    bij WESTERN, zie je de onderverdeling: Guitar Picks*, Violins, Cellos, Others. Alleen Guitar Picks* staat in blauw en die kan worden geactiveerd. Bij "Violins" lukt dat niet.
    Ook zie ik nergens een MP3-filetje staan die een geluidsfragment van het betreffende instrument laat horen.

    Dat is wat ik met mijn vorige post trachtte aan te geven. Ik hoop dat het nu duidelijk is.


    Frits
     
  17. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik had dezelfde ervaring toen ik uit nieuwsgierigheid deze site bezocht. Waarschijnlijk is de "Western" sectie nog onder constructie! Interessante site voor wie op zoek is naar een chinees traditioneel instrument.
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ja, maar ik wilde nu ook wel eens weten wat een Chinees viooltje kost en wat je er voor krijgt, althans afgaande van een 'plaatje'. Maar zoals het er nu uitziet, gaat dat niet lukken.


    Frits
     
  19. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    het ging ook vooral om de links naar de erhu toe, en die links doen het wel, als je daar op het plaatje klikt krijg je uitgebreidere informatie met inderdaad video- en geluidsfragmenten.
     
  20. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik heb laatst gehoord van de eigenaresse van Yaou Muziek dat in Huizen ook lessen gegeven worden op de Erhu. Ik weet er niet de details van, maar mochten er mensen zijn die zo'n instrument willen gaan kopen, is wat les misschien ook welkom.
     

Deel Deze Pagina