Ervaren amateur cellist zoekt pianotrio/strijkkwartet

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door tukkers, 3 dec 2017.

  1. tukkers

    tukkers

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    3
    Ik ben een ervaren amateur cellist met ervaring in zowel kamermuziek als orkest. Ik wil graag weer kamermuziek gaan spelen na recent jaren van orkestmuziek. Ik ben op zoek naar strijkers of een strijkkwartet dat een cellist zoekt of een pianist en violist voor het spelen van pianotrio's. Enige afstand van Hoevelaken is geen enkel probleem.
    Ton Tukkers
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2017
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dag Ton,
    Ben je echt specifiek op zoek naar kamermuziek in de vorm van pianotrio of strijkkwartet, of sta je ook open voor cello-ensemble, zoals we dat bij Spiccato doen?
    Dat is in Amersfoort-zuid, niet zo ver van Hoevelaken dus.
    We zijn gevorderde tot zeer gevorderde amateur-cellisten, sommigen van ons spelen daarnaast nog in een orkest, en studeren onder leiding van Elske Tinbergen mooie stukken in.
    Het is mogelijk daar een keer te komen meespelen om te zien of het bevalt.

    Met vriendelijke groet,
    Marcelita
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dag Ton,

    Inderdaad is onze eerstvolgende bijeenkomst 12 december. We werken toe naar een optreden, maar wie daar niet voor voelt, is niet verplicht (echter, er zijn er genoeg die wel meedoen).
    We werken nu bijvoorbeeld aan een concert voor vier violen van Telemann, maar dan omgezet voor celli. Per partij hebben we 2, soms 3 cellistes.
    Ik denk dat het het beste is dat je je bij Elske Tinbergen meldt, omdat zij het overzicht heeft en ze stuurt je dan ook bladmuziek.

    https://strijkersforum.nl/threads/plezier-met-samenspelen.2907/page-9 (zie bijlage bij #166)

    Met vriendelijke groet, en wie weet, tot ziens!
    Marcelita
     
  4. Henk snijders

    Henk snijders

    Lid geworden:
    7 jan 2018
    Berichten:
    1
    Dank voor deze 'oproep'! Als gevorderde amateurviolist, ervaren o.m. in pianotrio, strijkkwartet, pianokwintet en duo met piano, zou ik ook graag in contact komen met andere ervaren amateurmusici voor samenspel. Ik speel al decennia samen maar het is moeilijk om de agenda's met mijn muziekvrienden zo af te stemmen dat we regelmatig samenspelen en zoek daarom aanvulling (omgeving Zuid-Holland). Hoop nu dat ook een goede, ervaren pianist en/of violist en/of altist reageren... ik reageer ook op andere vragen in dit forum, maar het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Met vriendelijke groet, Henk Snijders
     
  5. Siegfred

    Siegfred

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    9
    Homepage:
    Hallo Henk, ik heb in geen jaren een reactie geplaatst en ben dus een beetje laat. Ik heb een prachtige Yamaha vleugel (C7, op één na het grootste model) en zoek strijkers om regelmatig mee samen te spelen. M'n eigen niveau inschatten is altijd moeilijk maar ik zou zeggen dat ik een gevorderde amateur ben. Vioolsonates van Mozart lukken wel redelijk om toch iets aan te geven. Ik houd ook wel van moderner werk maar dan moet er meestal langer gestudeerd worden. Mijn woonplaats is Sliedrecht Z-H. Wellicht weet je iets te verzinnen.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2018

Deel Deze Pagina