Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat verandert 'de zaak' aanzienlijk!O ja, in mijn vraag had "essen" "esdoorn" moeten zijn....
![]()
Ik kan er niets over vinden. Populier (cello) komt wel voor, maar kastanje? Nee, ik denk dat je je vergist.Ik geloof dat, als ik me het goed herinner dat Stradivarius eens een viool bebouwd heeft met een achterblad van ik dacht kastanje. Een volledig andere hout soort veel zachter.
Hallo,
De viool die ik in bezit heb is een vogelogenesdoorn. Je moet er van houden. Maar het achterblad ziet er anders uit dan esdoorn.
Ik vind het allebei niet mooi, beetje kitscherig,Verhip.
Vogelogen en Bloemen-esdoorn zijn idd verschillend. Dan heeft mijn vioolbouwer de verkeerde naam op het koopcontract gezet toen ik mijn viool bij hem aankocht.
Maar ik vind de bloemen-esdoorn toch mooier dan vogelogen.
Hallo,
De viool die ik in bezit heb is een vogelogenesdoorn. Je moet er van houden. Maar het achterblad ziet er anders uit dan esdoorn.
Of het een genetisch effect is ga ik even aan voorbij, want vogelogen esdoorn (Acer Saccharum) of ook wel gemoesteerd esdoorn, is Amerikaans Esdoorn dat vol met kleine noestjes zit. Die noestjes komen van kleine takjes (uitlopers of waterloten) die 's zomers op de stammen groeien. Door de grote kou in de winter vriezen ze er 's winters vanaf en laten een spoor van noestjes achter.Die ogen en bloemen zitten al in het hout (mogelijk vanwege een genetisch defect) dus een viool bouwen met deze ondersoorten is niet méér werk.