‘even’ een Stradivarius kopen: zo gebeurd!

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 18 okt 2010.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Laatst bewerkt: 15 sep 2018
  2. Yesuke

    Yesuke

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    43
    Homepage:
    Is het een echte? Ik heb hier geen verstand van. Ik dacht dat de meeste Stradivari violen niet meer verhandeld worden (zeker niet via internet) en voornamelijk in musea terug te vinden zijn of uitgeleend worden aan top-musici.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Maar dit gaat niet via internet, dit is hét veilinghuis voor de zeer gerenommeerde instrumenten, de oude Italianen! Dit is dus wel degelijk een echte Stradivarius!
     
  4. Yesuke

    Yesuke

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    43
    Homepage:
    Ah okay, dan snap ik het. Bedankt!

    Wow, zouden die mensen er zelf op gaan spelen? Ik vraag me af hoe het zou zijn op eentje te spelen, zeg... Had ik maar zoveel geld haha :p
     
  5. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2018
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Beetje dubbel: informatie over het instrument was eerder al gegeven.
    Het YouTube-fragment gaat over Anne Akiko Meyers met een stuk op haar 'oude' viool van Saint-Saens.

    Wél interessant is: de Stradivarius is nu in handen van Anne Akiko Meyers, maar helaas gaat daar de aangegeven link niet over. (krijg je een foto van Meyers).
    Deze link -haar eigen site- maakt daar wél melding van: zie 'latest news'!
     
  7. dick de graaff

    dick de graaff