Eventuele verkoop na taxatie mittenwalder viool 1861

Discussie in 'Viool' gestart door Stijn Spierings, 13 mei 2014.

1. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Op dit forum is men vrij openhartig en dat moet ook kunnen, hoewel het wel eens wat confronterend kan zijn.

2. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Stijn,
    Als je de tijd neemt om foto's te nemen en je controleert wat instellingen dan is het goed te doen.
    Kwaliteit van de foto's op de hoogste stand, fijnheid hoog, iso gevoeligheid laag.
    Een statief gebruiken en voldoende licht. een flitser is niet echt nodig.
    Diafragma klein c.a. f22 en heel rustig foto's nemen. Het is geen wedstrijd.
    Veelal kun je ook bij moderne camera's e scherptediepte controleren door een knopje in te drukken (DSLr) spiegel reflex camera's, ook bij de betere reflexloze systeem camera's
    Goede scherpe foto's laten meer zien dan dat jij en ik bij elkaar kunnen omschrijven.

Niet dat ik nu alles weet hoor, maar als we elkaar kunnen helpen...

Remi

3. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Wat ik me herinner van de foto's die op Marktplaats stonden, waren die informatiever dan deze in reactie #17. De achtergrond heeft een storende invloed.

Je kunt heel scherpe foto's krijgen als je geen flits gebruikt (geeft alleen maar ongewenste reflecties) en zoals Remi al aangaf: een statief gebruiken. Ik zet bij mijn compactcamera altijd de zelfontspanner aan, kies een programma met vast diafragma en daar zoekt de camera dan de juiste sluitertijd bij. Met een witte achtergrond kun je later ook nog je gang gaan met Photoshop om de boel te optimaliseren als dat nodig mocht zijn. Plaats het instrument dan niet vlak vóór die witte achtergrond want anders krijg je toch weer schaduweffecten.

Ik zou nog kunnen verwijzen naar Michael Darnton, die vóór dat hij vioolbouwer werd, beroepsfotograaf was. Die heeft prachtige foto's van strijkinstrumenten gemaakt. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

4. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Frits,
    De foto's zijn gewoon heel slecht, bagger en kunnen vele malen beter.

b.t.w. op ik dacht Tarisio.com staat een heeeeel goede beschrijving hoe foto's gemaakt horen te worden en gemaakte kunnen worden.

5. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    @remi,

willen we Stijn hier niet kwijt raken, dan zouden we een beetje subtieler moeten omgaan met onze bewoordingen.

O, Tarisio? Zou best kunnen hoor. Die lui weten uiteraard welke eisen er gesteld worden aan foto's.

Ondanks al onze goedbedoelde opmerkingen: misschien dat er toch nog wat super scherpe foto's van Stijn 'langs komen"?

6. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Frits,
    Ik begrijp je beoordeling maar neem niets terug over de foto's.
    Kom op met een modern mobiel is een betere foto te maken. Je moet er wel wat voor doen. De kwaliteit van de foto's is gewoon k*t en dat mag gezegd worden naar mijn mening.

Met een paar tips en truuks moet het toch lukken een goede foto te maken en plaatsen!

Het lijkt me eerder een uitdaging om juist nu goede foto's te plaatsen!

Remi

7. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    Op de foto's is helaas wel al goed te zien dat de donkerrood gelakte "Mittenwalder" uit 1861 is gestript en min of meer blank is gelakt. Dat doet toch pijn? Ik kan me de teleurstelling van de oorspronkelijke eigenaar heel goed voorstellen.

8. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    Ik heb denk ik gevonden wat je bedoeld (een beetje off-topic maar wel leuk)

https://www.tarisio.com/pages/about/photo_instr.php

9. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Inmiddels hult Stijn zich in stilzwijgen. :(

Deel Deze Pagina