Fender E violen

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door MaestroVin, 16 apr 2010.

  1. MaestroVin

    MaestroVin

    Lid geworden:
    16 apr 2010
    Berichten:
    1
    Heeft iemand ervaring met Fender violen?

    b.v. deze:Fender FV-3 Electric Violin of de Fender FV 1 Violin Polar White.

    Ik wil graag weten of deze goed klinken en of het de moeite waard is om deze aan te schaffen?
     
  2. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Sowieso: ga zelf eens spelen en luisteren voordat je ook maar iets aanschaft.

    Laatst had ik een klant in de winkel met een Fender en hij klink heel hard en heel scherp. Voordeel: hij komt overal bovenuit (even afhankelijk van je randapparatuur en de muziekstijl), maar het klinkt gewoon ontzettend scherp.

    Ik kan me voorstellen dat een scherpe doordringende toon bij sommige muziekstijlen passend kan zijn, maar ik vind het niet mooi.

    Voor de prijs van een Fender zijn er elektrische violen die veel warmer en authentieker klinken.

    Heb je wel eens de NS Design WAV viool overwogen? [website op verzoek verwijderd]
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een NSdesign WAV viool klinkt niet onaardig, zeker gezien de prijs. De meegeleverde kinhouder is echter op de meeste kinnen een martelwerktuig (helaas kun je er geen andere op zetten) en de schoudersteun (ook niet vervangbaar door iets anders) heeft een vorm die voor de meeste schouders nauwelijks geschikt is en die al stuk gaat wanneer je er naar wijst. Wanneer dat zou worden verbeterd, zou ik hem graag volop willen aanprijzen.

    Een "Fender" valt m.i. in de hier al veel besproken en gewraakte categorie Stagg/Sojing/Carlo Giordani/Pearl-River Strings etc.
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Interessant standpunt. Waarom verkoop je zelf dan de WAV als je niet achter het instrument staat?

    De schoudersteun is overigens wel degelijk vervangbaar door de Balanced Shoulder Rest van NS Design. Ik weet niet of die goed bevalt, maar het is in elk geval een alternatief.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Daar heb je een punt: ik heb er gelukkig maar eentje in voorraad, die doe ik binnenkort maar eens in de opruiming "voor de knutselaar"
    Het systeem met de armen waaraan de kinhouder en de schoudersteun zijn bevestigd is een minder handige keuze, zeker omdat je geen alternatief kunt kiezen voor beide
     

Deel Deze Pagina