ForumViool

Discussie in 'Overig' gestart door Muzirene, 24 nov 2015.

  1. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik had Khayri gevraagd of hij hier een bericht kon plaatsen, maar dat was waarschijnlijk toch te moeilijk voor hem. Ik kreeg deze mail van hem terug:

    Beste Irene,

    Ik speel graag Viool, en muziek een deel van mijn leven.
    Ik kan niet zonder muziek en een Instrument! Klopt dat ik geen professioneel maar heb ik wel interesse voor . Ik heb gestopt met lessen maar dat niet betekent ik heb gestopt met Viool spelen, ik heb gestopt want ik heb druk nu beetje en ik moet te veel doen naast elkaar . Moet ik vijf dagen werken iedere ochtend om 8.00 uur tot 12.15 uur.

    Als u wilt dat Viool terug naar de groep geen probleem ik dankbaar voor alles .

    Ik hoop dat ik kan beetje uitleggen.

    Hartelijk dank voor alles!

    Groeten,
    Khayri
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Wat leuk dat je dat even aan ons doorspeelt.
    Hij speelt nog wel, maar als ik het goed lees is er geen probleem als de viool een andere bestemming krijgt. Betekent dat dan dat hij niet zo veel meer speelt? "Ik heb het druk nu beetje" schrijft hij.
    Zou het dan een idee zijn dat wanneer er iemand is die een grotere behoefte heeft aan viool spelen en waar de aanschaf de beperkende factor is, die dan daarin te voorzien? Misschien is zo iemand er?
     
  3. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik krijg meer de indruk dat hij geen les meer heeft, maar nog wel speelt. Mij lijkt dat het meer een soort bescheidenheid is dat hij de viool niet bezet wil houden als iemand anders hem harder nodig heeft, dan dat hij nu in staat zou zijn zelf een viool aan te schaffen. Ik denk dat we niet actief op zoek hoeven naar een andere bestemming, maar dat we met hem in overleg kunnen als we iemand tegenkomen die er nog meer mee geholpen lijkt te zijn.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Hij zegt zelf dat hij geen les meer heeft dus dat is geen kwestie van 'het hebben van een indruk'.
    In #22 schrijf ik ook dat wanneer iemand een grotere behoefte heeft aan viool spelen die geholpen kan zijn.
    Of het bescheidenheid is of niet weten we niet.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik denk dat hij de indruk heeft dat wij dan verwachten dat hij de hele dag viool speelt en les heeft.
    Daar voldoet hij niet aan, dus dan zou die viool naar iemand moeten kunnen die wél de hele dag viool speelt en les heeft, is dan de logische gevolgtrekking. Dus is hij zo netjes en beleefd om onder dankzegging daar de viool voor aan te bieden.
    Hij kan het overigens al heel aardig verwoorden!
    Natuurlijk moet hij lekker kunnen doorspelen op de viool. Mocht hij aangeven dat hij nauwelijks tijd heeft om viool te spelen, dan kun je nog eens achter je oren krabben en een ander de gelegenheid geven die er meer mee kan (en ook: gáát) doen.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2016
    Nikin vindt dit leuk.
  6. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Precies wat ik bedoelde!
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ja, zo bedoelde en schreef ik het ook!
    Zijn we het eens.
     
  8. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik denk dat Khayri inderdaad gewoon beleefd is en voelt dat wij willen weten of hij er nog genoeg mee bezig is. Ik heb hem ermee bezig gezien toen wij de viool aan hem gaven. Hij was zo blij en haalde er meteen een oosters deuntje uit. Mijn indruk is dat hij op een bepaalde manier zijn verhaal kwijt kan in die viool, niks bijzonders of zo, maar er gewoon iets in kwijt kan.

    Ik vind het wel jammer dat hij gestopt is met lessen, ook al schrijft hij dat hij nog steeds speelt.

    We houden in ieder geval maar contact...
     
  9. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik zie nu pas dat het onderwerp van de mail die hij stuurde was: Geen leven zonder muziek.

    Ik denk eigenlijk dat we hem echt blij hebben gemaakt, dat hij een viool heeft waar hij zijn muziek op kan spelen.
     
    Nikin, Marcelita en jis77 vinden dit leuk.
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dat betekent dat de forumviool op de goede plek is!:)
     
    Nikin vindt dit leuk.
  11. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Zonder nou te willen generaliseren, kan ik wel zeggen dat men in die streken een andere vorm van bescheidenheid heeft dan hier. Iets dat aangeboden wordt, rechtstreeks accepteren gebeurt niet. Pas na uitgebreid aandringen wordt het aangebodene geaccepteerd. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het puur uit een vorm van wellevendheid is, dat hij aanbiedt dat de viool naar iemand anders mag, maar dat hij hem eigenlijk heel graag wil houden, gezien de titel van zijn mail.
     
    Marcelita en Nikin vinden dit leuk.
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Maar als je dan eerlijk bent moet je je ook realiseren dat de titel van zijn e-mail pas bekend werd (in #29)nadat er al een aantal mensen op hadden gereageerd (in #24). Want die informatie nodigt uit tot een heel andere interpretatie.
     
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    We gaan dus uitvissen of er sprake is van bescheidenheid en zo ja, in welke mate???
    Hm, ik denk dat we rustig mogen blijven vermoeden dat de forumviool op de goede pek is.
     
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    O nee, dat is niet nodig. Dient ook nergens toe.
    Gevoeligesnaar refereert aan een titel van een e-mail die pas na mijn reactie bekend werd. Dat is alles.
    Viool laten blijven waar die nu is.
     
  15. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    En wat mij betreft; als hij dit aan jou heeft kunnen mailen mag hij hier gerust komen posten.
    Misschien niet helemaal 100% correct Nederlands maar meer dan voldoende om hem te kunnen begrijpen.
    En dus is hij welkom.:)
     
  16. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Lief van je. Maar ik denk dat het vooral is dat het lastig is een account aan te maken en zo.
    Zijn buurvrouw helpt hem met het schrijven van mails, weet ik. Ik heb hem voorgesteld dat hij ook haar vraagt om te helpen met het forum, maar ik denk dat dit toch echt te lastig is.
     
  17. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik heb Khayri laten weten dat we vinden dat de viool bij hem heel goed op zijn plek is, omdat hij muziek gewoon nodig heeft. En wel ook dat ik hoop dat hij zijn lessen over een tijd weer kan oppakken.
     
    jis77, Nikin, Deanone en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    @IdB:
    We zijn nu bijna twee jaar verder en ik vraag me daarom af of Khayri nog steeds viool speelt. Of, als dat niet zo is, wat is er met de viool gebeurd?
     
    gevoeligesnaar en Deanone vinden dit leuk.
  19. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Goeie. Ik ga er achter aan!
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    De vraag rijst dan: prima, maar wanneer? :eek:
     

Deel Deze Pagina