Gaaf soloconcert

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door gdae, 2 mei 2013.

  1. gdae

    gdae

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    118
    Op zoek naar een goed klinkende vijfsnarige viool kwam ik deze vriend tegen:


    Schijnt een prijzig gevalletje te zijn, maar klinkt vet!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Ja die NS violen klinken wel erg goed inderdaad. En deze man kan uiteraard ook lekker spelen :D
    zo'n NS viool is wel prijzig, maar dat is nog niks vergeleken met een 'gewone' viool natuurlijk. Maar voor zomaar 'erbij' is het wel veel geld.
    Ik heb zelf alleen wel erg moeite visueel met het ontbreken van een mooie krul bij deze violen. Blijf het een beetje een muppet zonder ogen en pruik vinden... :p
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Wat een 'streektechniek' heeft die man, nooit eerder gezien. :p

    Ik sta versteld van wat de voettechniek allemaal mogelijk maakt, lijkt me nog niet eens gemakkelijk om al die functies te begrijpen en toe te passen. Dit maakt vioolspelen al heel gauw een toegankelijk luisterplezier terwijl het in feite een brok elektronica is wat de muziek doet klinken. Ik doe het hem niet na, ja dat vioolspelen dan weer wel maar het toepassen van al die 'features' weer niet.
     
  4. Feliz Wever

    Feliz Wever

    Lid geworden:
    23 mei 2013
    Berichten:
    2
    Leuk, zo'n elektrische viool! Alleen ben ik toch iets blijer met m'n eigen viool.!. Jullie ook? Laat hieronder een reactie achter wat jij het allerleukste, mooist, fijnst, of bijzonderst van jouw instrument vindt. Dat vind ik, en ik denk meer mensen, hartstikke leuk om te horen! :)
     
  5. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Als moderator opteer ik voor een nieuw onderwerp en niet zomaar onder een ander onderwerp. Als je deze discussie wil opstarten dan graag een nieuwe topic maken in het daarvoor bestemde deel.
     
  6. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    271
    @pleunie: dat hangt ervan af. NS design WAV 4-snarige viool kost rond 500-690 euro.
     
  7. Xander Nichting

    Xander Nichting Xander Nichting

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    15
    Homepage:
    Grappig dat violisten, zelfs degenen die elektrisch viool spelen, toch gehecht blijven aan de klassieke viool, met krul...
    Zoals ik het zie moet je net als bij de gitaar een onderscheid maken tussen de klassieke en de elektrische, gewoon echt een ander instrument met ook andere technieken van spelen.
     

Deel Deze Pagina