gekocht op de marktplaats

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Frank verheyen, 28 jul 2022.

?

identiteit vast stellen van deze viool

  1. viool is uit markneukirchen 1920

    0 stem(men)
    0,0%
  2. Knorr atelier viool

    0 stem(men)
    0,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Frank verheyen

    Frank verheyen

    Lid geworden:
    28 jul 2022
    Berichten:
    2
    Goedendag beste mensen,ik ben hier nieuw ik heb de volgende vraag deze viool heb ik op de marktplaats gekocht er staat een duidelijk vals etiket in Joseph Enrico Rocca ,naar mijn inziens hoort dit etiket niet bij deze viool,ik denk namelijk dat dit een stradivarius kopy is uit markneukirchen duitsland van rond 1910-1920,na het bezoeken van vele web-sides ben ik er nog niet uit van welke viool bouwer deze prachtige viool kan zijn, is er iemand die mij hier informatie over kan verschaffen met vr gr Frank Verheyen alle info is welkom de viool moet nog wel een restauratie ondergaan
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Dat er een vioolbouwer aan te pas moet komen lijkt mij duidelijk. Geen viool van een specifieke bouwer lijkt mij, maar een vermoedelijk een "manufactuur" uit Markneukirchen of het aanpalende Schönbach: niet eens de allergoedkoopste categorie.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2022
  3. Frank verheyen

    Frank verheyen

    Lid geworden:
    28 jul 2022
    Berichten:
    2
    goeden dag bert boon, na de viool te hebben geopend vond ik de volgende reparatie inscriptie namelijk van een viool bouwer CHARLES FERENCZY TOMASSOWSKY ROTTERDAM 1899 deze niet onverdienstelijke viool bouwer werd 1863 geboren in budapest, ik had ineens andere gedachten gekregen omtrend de afkomst van de markneukircher viool die ik had gevonden op de marktplaats,had ik eerst het idee dat de viool uit 1920 was of omstreeks die periode lijkt me het instrument ouder gezien de inscriptie TOMASSOWSKY zal hij 39 jaar geweest zijn toen hij deze viool repareerde dan zal de viool in mijn optiek van rond 1860-1880 kunnen zijn gebouwd er is weinig bekend van TOMASSOWSKY, CHARLES zijn violen zitten tussen de 3 en 4 mile de laatse is verkocht in 2011,dit lijkt me geen hongaarse viool,hij meet 36 L.O.B lengte dus dat kan nog net,zelf speel ik 35,5 gezien de leeftijd van de viool vraag ik me af of u idee heeft wie deze dan gebouwd kan hebben suggesties zijn welkom,niet dat een naam nu zo belangrijk is maar het etiket van wat er in stond klopt voor geen meter namelijk JOSEPH ENRICO ROCCA, ik hoop wel dat hij goed klinkt wat dat is natuurlijk wel het belangrijkste graag hoor ik van u met vr gr frank verheyen.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Wanneer u meent dat uw instrument iets anders zou kunnen zijn dan de gebruikelijke Markneukircher zou ik een vioolbouwer bezoeken en hem/haar met het instrument in handen een idee te laten vormen.
     

Deel Deze Pagina