gespeelde vioolconcerten tot nu toe

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 19 feb 2010.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    OK, soleren zit er niet in, maar wel het en en ander begeleid in de loop der tijd. In 1981 speelde ik zelfs al mee in een studentenorkest die met Yehudi Mehunin Beethoven ging spelen in de Doelen. Maar toen zei ik dat ik nog op school zat en mocht ik niet meedoen. Maar later 2keer die Beethoven gespeeld, die te vaak op de lessenaar komt.

    De vioolconcerten die ik tot nu toe gespeeld heb (als 2e en soms 1e viool) zijn :
    Barber (Jurjen Soeting 2006 met Capita Selecta, Bath/Bruton, UK)
    Bartok 1e (helemaal met solist Laura Veeze op een repetitie 2009, maar kan ik dus weer afvinken),
    Bartok 2e (2x, Joris van Rijn, Bellitoni Den Haag 2001, Christian Lascae 2006, Bellitoni Voorburg)
    Beethoven (2x 2003 Evgeny Makhtin Haagsche Serenata, Frederieke Saeijs Bellitoni),
    Brahms (2x, Annebeth Webb, Delfts Symfonie Orkest 2003, Janine Jansen, Orkest van Utrecht 1996)
    1e Bruch (3 x o.a met Theo Olof, Sempre Crescendo Leiden 1984 en 1 keer 1 repetitie met Jaap van Zweden Sempre Crescendo Leiden1991 [hij vond het studentenorkest te slecht [klopte wel] en meldde zich ziek bij het concert (of had echt koorts), Angel Gimeno verving hem],
    Chausson, Ernest (2x, 2005 Stephanie Steiner, Bataafs Symfonie orkest Den Haag, Lucian Leonard “”Leo””Raiciof 2007, Bellitoni Voorburg)
    Dvorak (2x, Dina Zemtsova, Zuid Hollands Symfonie Orkest Den Haag 2004, Dina Zemtsova Haagsche Serenata 2004)
    Foerster, Josef B. 1e (2009 Petr Bernasek, La Pellegrina Bechyne/ A’dam)
    Glass, Philip (Sonja van Beek 2005 Con Brio, Amsterdam),
    Glazunov (2x Helbertine Hylkema, De Harmonie Groningen 2006, Laurens van Vliet, Musica Den Haag 2006)
    Haydn (1996 Hartmut Ometzberger, Strikings Strings Leiden)
    Holst dubbelvioolconcert (2009 Raphaella Engelsberg en Daphne Oltheten, Leiden Sinfonietta)
    Khachaturian (Simone Lamsma 2006 de Philharmonie Amsterdam)
    Lalo Symf. Espagnole (Pei Pei Zhu 2005 Dortsche Orkest Vereeniging)
    Mendelssohn in e (4 x o.a. met Tjeerd Top 2004 bij Euterpe Den Haag),
    Mendelssohn in re, met (Tinka Regter, Striking Strings Leiden 1997?)
    Mozart 3 (Johannes Leertouwer, Leiden Sinfonietta 2007),
    Mozart4 (Joris van Rijn, repetities, Dortsche Orkest Vereeniging),
    Mozart5 (2006 Momoko Noguchi, Haagsche Serenata),
    1e Prokofiev (Sergei Arseniev, Delfts Symfonie Orkest 2007),
    2e Prokofiev (Marlene Hemmer2005 Utrechtse Muziek Academie)),
    Ravel Tzigane (Lucian Leonard “”Leo””Raiciof 2007, Bellitoni Voorburg)
    Saint-Saens Havanaise (amateursolist Pieter van Zessen 2004, Ramuze Hazerswoude)
    Saint Saens 3e (3x o.a.2005 Pei Pei Zhu Delfts Symf. Orkest, 2005 Mariana Hutchinson, Leiden Sinfonietta, Sonja van Beek 2003 Ridderkerks Symf. Orkest)
    Sarasate de, Zigeunerweise (Johannes Leertouwer, Leiden Sinfonietta 2007)
    Sibelius (Birthe Blom, Musica Den Haag 2006)
    Stravinsky (Arjan Beintema, de Harmonie Groningen 2009)
    Svendsen, Johan S. Romance (Elodie Mendels, Het Kempisch orkest 2006)
    Tartini vc in D klein (2009 Tjeerd Top, Colenso Consort Soest)
    Tjaikovsky (Dmitri Makhtin, Orkest van Utrecht 1996),
    Tsjaikovsky Souvernir dun lieu cher (Joan Berkheimer 2000, Striking Strings Leiden)
    Vaughan Williams Lark Ascending (Esther Visser 2008 Betuws Symfonie Orkest)
    Vieuxtemps 5e (Yvonne Smeulers 2007 Van Wassenaar Ensemble)
    Wieniawski 2e (Momoko Noguchi, Haagsche Serenata)
     

Deel Deze Pagina