Gestolen altviool, Nijmegen

Discussie in 'Verloren/gestolen' gestart door EKleijntjens, 1 mrt 2013.

  1. EKleijntjens

    EKleijntjens

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    1
    Beste strijkers

    Toen ik gisterenavond, na een paar dagen weg geweest te zijn, weer thuis kwam, merkte ik tot mijn grote schrik dat er in mijn woning was ingebroken en dat iemand mijn altviool had meegenomen. Geen van mijn buren heeft iets gemerkt en de politie heeft geen bruikbare sporen kunnen vinden, maar er zijn wel aanwijzingen dat dit geen gerichte actie was, maar gewoon domme pech dat er niet iets anders waardevols voor het grijpen lag.
    Ik post dit bericht hier in de hoop dat mijn instrument u misschien toevallig onder ogen komt (of de afgelopen dagen is gekomen). Mocht dat het geval zijn dan zou ik het natuurlijk enorm op prijs stellen als u mij hiervan op de hoogte kan stellen. Ik speel al sinds mijn veertiende op dit instrument, dus het is me ontzettend dierbaar en natuurlijk ben ik ook bereid te betalen mocht u het voor een redelijke prijs voor mij veilig weten te stellen.
    Mijn altviool is licht oranje gekleurd en de koffer waar hij in zat is donker rood/bruin en ziet er nogal oud en versleten uit. De bouwer (van de alt) is Thomas Geever en het bouwjaar is 1995. In de koffer zaten ook nog twee strijkstokken, één hout en één carbon. U kunt mij bereiken op e.p.l.kleijntjens@gmail.com, of per telefoon op 0641750326.

    Alvast hartelijk dank voor de moeite,

    Emiel Kleijntjens


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Er bestaan natuurlijk veel grapjes over altviolen en altisten (zei de altiste zelf) maar 1 ervan is dus blijkbaar niet waar.

    Hoe kun je voorkomen dat je viool wordt gestolen?

    Doe deze in een altviool koffer.

    Erg naar en hopelijk kan de altviool terug naar de rechtmatige eigenaar.
     
  3. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Ik zou dit bericht naar alle vioolbouwers in Nederland sturen. De dief moet ergens de viool aanbieden namelijk.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Dat heeft Emiel ook gedaan, althans naar mij, maar daarbij heb ik hem naar StrijkersForum verwezen om een nog groter publiek te informeren.
     
  5. Marloes

    Marloes

    Lid geworden:
    10 okt 2012
    Berichten:
    48
    Wat enorm rot voor je! Het zal flink schrikken zijn geweest, en dan ook nog je instrument weg..

    Mijn tip: Zet het ook even op Facebook!
    Daar bereik je zeker een breder publiek en de kans is groot dat de viool gewoon ergens op een marktplaats o.i.d. eindigt, of in ieder geval buiten het gangbare 'muziekcircuit' en daarom lijkt het mij de moeite waard het via dat medium ook openbaar te maken.

    Ik weet niet of een linkje naar het forum helpt: stuur me anders even een berichtje op FB ( marloes van baren ; makkelijk te vinden ;) ) en dan kan ik je post delen.

    Heel veel succes!
     

Deel Deze Pagina