gestolen yamaha sv205

Discussie in 'Verloren/gestolen' gestart door rens, 29 sep 2012.

  1. rens

    rens

    Lid geworden:
    29 sep 2012
    Berichten:
    2
    Hallo,

    Afgelopen week is mijn viool gestolen, vanuit de oefenruimte van onze band.
    Hier ben ik behoorlijk verdrietig om, mede omdat ik hem nog niet zo lang had, en omdat een vergoeding van de verzekering niet geheel zeker is.

    Het gaat in ieder geval om een 5-snarige EV205 blauwe yamaha viool. Indien iemand ergens deze viool aangeboden ziet, graag even een melding! Hopelijk kunnen we de onrechtmatige eigenaar traceren.

    Mij lijkt overigens dat een dergelijke viool niet elke dag aangeboden wordt, dus erg moeilijk in de handel te stoppen zonder op te vallen.

    BVD voor jullie medewerking!
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Meld hem ook nog even in de gestolen rubriek op dit forum (want daar hoort hij eigenlijk thuis)
     
  3. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Ik heb hem verplaatst.

    Ik ben zelf ooit op zoek geweest naar een dergelijke viool en in 2 jaar tijd heb ik er 1 op markplaats gezien (half jaar geleden) en direct gekocht. Ze worden dus maar zeer sporadisch aangeboden en dat moet opvallen.

    Heeft jouw viool nog bepaalde kenmerken? Een kenmerkende beschadeging, sticker, koffer erbij of zo?

    Misschien ook goed om te weten waar in Nederland die oefenruimte is...weten we in welke regio we moeten kjken.
     
  4. rens

    rens

    Lid geworden:
    29 sep 2012
    Berichten:
    2
    Hoi,

    Dankjewel, voor de reactie. Ik kom zelf uit de regio venlo, maar ik weet niet of dat relevant is. Uiteindelijk kan die overal aangeboden worden natuurlijk.

    Speciale kenmerken zijn er niet echt, het betreft in ieder geval een koffer van GEHA liuteria. Rechthoekig met blauwe binnenvoering. Hygrometer, en 2 strijkstokken en hars stemapparaat van yamaha witte poetsdoek.....

    Hopelijk kunnen we de dief op heterdaad betrappen!

    Bij voorbaat dank voor de medewerking!
     
  5. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    Zijn er veel vioolbouwers hier op het stijkersforum?
    Ik dacht zelf misschien een stuk of 4 maar ik weet het eigenlijk helemaal niet.
    Het lijkt mij handig als alle vioolbouwers die hier zijn in ieder geval hun collega's tippen als hier een viool of cello als gestolen wordt opgegeven.
    Om de dief zo min mogelijk kans te geven de viool/cello te verkopen.

    Groet, Anara
     
  6. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    Niemand reageerde op bovenstaand bericht.
    Ik ben oprecht benieuwd of de vioolbouwers of anderen die strijkinstrumenten verkopen en die op dit forum zitten een dergelijk bericht doorgeven aan collega's.
    Dat zou de 'pakkans' misschien groter maken?
    Of ben ik te goedgelovig?

    Groet, Anara
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    @Anara,

    Ik ga geen collega bouwers opbellen en ook geen e-mail sturen. Ik denk dat degene die het instrument kwijt is dat zélf moet doen. Hij of zij is degene die er belang bij heeft om dit kenbaar te maken. Dan vind ik, dat die actie ook moet worden ondernomen door de belanghebbende zélf!

    Frits
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Dan nog dit: de meeste vioolbouwers (enkele uitgezonderd, waaronder ikzelf) doen weinig met E violen. Veel E violen worden ook verhandeld via het internet en de algemene muziekzaken. Het laten signaleren bij vioolbouwers levert dan wellicht ook niet zoveel op. Nog erger: gestolen goed dat niet snel en gemakkelijk te verhandelen is wordt soms gewoon gedumpt.
    Niettemin: ik hoop dat hij terug komt!
     
  9. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    Het is mij duidelijk, Frits en Bert.
    Goed om wat meer informatie hierover te lezen.
    Ik was gewoon benieuwd of het effect zou hebben, maar inderdaad gaat het misschien wat te ver om alle collega's in het land te waarschuwen.

    Groetjes, Anara
     

Deel Deze Pagina