Gevonden viool en andere vondsten

Discussie in 'Verloren/gestolen' gestart door Marcelita, 3 okt 2014.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.116
    Homepage:
    gevonden voorwerpen002.jpg Het zou zomaar kunnen zijn dat je verdwenen viool zomaar ergens weer opduikt! (zie bijlage, uit de NRC van 2-10-2014, blz. E7). Bijvoorbeeld in de trein.

    Even voor de goede orde: ik heb geen banden met dit bedrijf noch ken ik de oprichtster van iLost.nl

    Het idee is ook dat je bijvoorbeeld je kostbaarheden (strijkinstrumenten in ons geval) in iSave kunt bewaren als fotoserie, zodat áls ze weg zijn, ze evt. eerder weer terug bij de rechtmatige eigenaar kunnen komen.
    Tenminste...in het geval de dief je instrument gewoon ergens in een trein, Walibi of in een donker hoekje in de bioscoop laat liggen:mad:. Maar even alle gekheid op een stokje: Het biedt toch weer een mogelijkheid om verloren spullen terug te krijgen.

    https://ilost.nl/
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2014
    Muzirene en Solange vinden dit leuk.
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.242
    Homepage:
    Wanneer ik op die website het woord 'viool' invoer als voorwerp wat ik kwijt c.q. verloren ben, dan is het resultaat: nul gevonden. Dat houdt dus in, dat van de 4011 gevonden voorwerpen er niet één viool bij zit. Dus daarna maar eens cello geprobeerd: geen voorwerpen gevonden 'zegt' 'ie. Dat is toch teleurstellend te noemen, vind ik.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.116
    Homepage:
    Ja, die test had ik inderdaad ook gedaan. Ik kon erop wachten dat iemand mij hierop zou wijzen.
    Gelukkig laat niet iedereen zijn/haar vioolcello/contrabas in de trein achter en waarschijnlijk heeft de eigenaar van een vergeten instrument al héél snel alarm geslagen en kwam het niet tot een plaatsing op iLost.nl.
    Toch blijft het een goed intitiatief.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.242
    Homepage:
    Ik kom tot de volgende conclusie:
    strijkers kennen deze website (nog) niet! :(
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.116
    Homepage:
    Kunnen ze hier dankzij de mogelijkheid van het forum gauw up-to-date raken:).
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina