Gevraagd cello te leen voor het spelen van een scène.

Discussie in 'Gevraagd' gestart door caroline sanders, 8 jan 2015.

  1. caroline sanders

    caroline sanders

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    1
    Wie wil zijn cello uitlenen voor een dag tegen een kleine vergoeding voor het opnemen van een scène in een natuurgebied in Deventer.

    Het gaat om een komische scene waarbij de hoofdpersoon speelt dat ie een cellist. Als je wilt kan je bij de opnamen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik heb ernstige twijfels of dit gaat lukken. Ik bedoel dan het lenen van een cello (en niet de opnames van een scène.)
    Iemand die een cello heeft leent het instrument niet 'zomaar' uit, denk ik. Komt ook bij wanneer die opname gaat plaatsvinden, want ik begrijp dat het in de 'openlucht' plaatsvindt? Vochtigheid, wind en dergelijke zullen mee spelen.

    Ik heb ook even gezocht naar de allergoedkoopste cello's maar dat gaat al gauw meer dan €200,= kosten en dat lijkt me voor een eenmalige act wat veel. In dat licht bezien, vind ik uw oproep nog niet eens zo gek. Vragen kan altijd en als het lukt, bent u uit de brand. Lukt het niet, dan heeft u het tóch geprobeerd.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Cello huren voor de kortst mogelijke tijd? Soms is een maand de minimumtijd en dat zou dan tussen de 30 en 50 euro kosten (daarnaast borg en wellicht verzekering). Dat is weer een stuk goedkoper dan de goedkoopste cello's tussen de 200 en 300 euro.
    Kun je de rest van de maand nog lekker zelf kijken of je niet toch heel erg zin krijgt om op dit prachtige instrument te leren spelen:)

    Hier wat adresjes waar mogelijk wat te regelen is:

    http://www.theodekker-vioolbouw.nl/index.php?Verhuur (Zutphen, nog het dichtst bij Deventer)
    http://www.celloverkoop.nl/index.php/cPath/505?osCsid=6bvgm45hh6ovch2ud82otcuf85
    http://www.contradamusica.nl/verhuur.html
    http://www.vioolbouw-vanemmerik.nl/cello/cello-huren
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Bedenk wel, dat het verhuren van een instrument aan voorwaarden is gebonden! Het instrument dient onbeschadigd weer te worden ingeleverd. Schade kan eventueel worden verhaald op de huurder bij exceptioneel of bijzonder gebruik. De instrumenten zijn meestal wel verzekerd maar alleen tegen brand en diefstal of beschadiging daardoor. Komt dan ook nog een eigen risico bij die al gauw €150,= bedraagt voor een cello. Ik zou bij eventuele huur hierover navraag doen alvorens tot huur over te gaan.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik heb hiervoor wel een cello te leen. Dat die niet in de stromende regen gezet moet worden of als schietschijf mag dienen lijkt mij evident. Het zal uiteraard niet de mooiste zijn en de filmcrew krijgt hem in bruikleen voor eigen risico en moet hem bij mij komen afhalen. Wanneer het niet een al te politiek-incorrecte film is mag mijn naam op de klene letters van de aftiteling Ik hoor het wel.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Dat is heel slim!
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Verbaast je dat?
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Absoluut niet! :)
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Maar ja, zou een (amateur-)cellist die diens instrument hiervoor uitleent dan wél blij zijn met schade? Als het instrument onder slechte omstandigheden mee moet doen in de film dan is dat zonder meer niet acceptabel. Of je krijgt net zo goed schade waarvoor gedokt moet worden (en niet door de eigenaar van de cello).
    Dus ja, natuurlijk dit bijzondere gebruik bespreken met verhuurder. Er is dus al een verhuurder die hier geen probleem mee heeft.

    He Bert, niet al te politiek-incorrect....waar leg jij dan je grenzen? Hoe hard wil jij je zaak te grabbel gooien?
     

Deel Deze Pagina