Geweeklaag over muziekschool A'dam

Discussie in 'Overig' gestart door hminkema, 3 feb 2013.

  1. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ik denk wel dat er iets scheeefgegroeid is in de loop der jaren, met die muziekscholen.
    Aan de ene kant worden/werden ze door de gemeentes gesubsidieerd waardoor muzieklessen voor de lagere inkomens ook bereikbaar werden.
    Aan de andere kant zijn de overheadkosten steeds meer gegroeid waardoor de kostprijs per les haast niet op te brengen is zonder subsidie.
    Het lijkt me op zich prima dat die overhead zoveel mogelijk ingekrompen wordt; inderdaad zit niemand te wachten op luxe panden met dito inrichting, kantoren etc. Ik vind het nog steeds bijzonder dat les aan de muziekschool vorig jaar voor mij dubbel zo duur was als nu, bij dezelfde muziekschooldocent die inmiddels ZZP'er is geworden. Hoe kan dat en wat maakte de lessen van vorig jaar nou zo duur?
    Bovendien betaal ik nu alleen per daadwerkelijk gevolgde les en is mijn docent ook nog zo flexibel dat ie desnoods wel een keer wil schuiven, als het met mijn werk niet lukt, zelfs als hij daardoor een tussenuur krijgt.
    Met deze docent heb ik het wèl enorm getroffen!

    Maar afgezien van mijzelf wordt de situatie nadeliger voor degenen met een kleine beurs en - niet te vergeten - de harfabra-leerlingen. Die werden namelijk ook altijd zwaar gesubsidieerd. Zonder die subsidie zijn de harmonie- en fanfarekorpsen denk ik ten dode opgeschreven...
     

Deel Deze Pagina