Geweldige Meester violen uit China. Geen workshop instrumenten!

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Cellopower, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hminkema

    hminkema

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    101
    Beste Kjetil, ik vind het niet zo raar dat je aanbod met enige achterdocht wordt bekeken. Ik denk dat we allemaal wel het onderscheid kennen, en kunnen maken, tussen aan de ene kant een particulier die zijn eigen instrument aanbiedt, of forumgenoten belangeloos een enthousiast advies of aanbeveling wil doen; en aan de andere kant iemand die de bedrijfsmatige verkoop van instrumenten wil bevorderen, om daar zelf of een ander financieel beter van te (laten) worden.

    De reden dat jouw bijdrage niet zomaar in de eerste, onbezwaarde categorie valt, is dat je je als tussenpersoon opwerpt tussen een Chinees bedrijf en de Nederlandse klant. Het siert je dat je dit van meet af aan eerlijk toegeeft, maar dat neemt het feit natuurlijk niet weg. Op je website staat dan ook gewoon een pagina over "Violins for sale" met nadere informatie over de bedrijfsmatige productie en dito verkoop van instrumenten uit deze bron. Er is nog een voor reclamedoeleinden vervaardigd filmpje met logo, waarop 'een' (dus niet het te verkopen) instrument wordt gedemonstreerd. Niet door jou, maar door twee Chinezen. Er is nog een ander demonstratiefilmpfragment, maar daar horen we alleen een viool als filmmuziek, en we zien niet de viool die bespeeld wordt.

    Ik kan je aanbod dus moeilijk als privéverkoop categorie één zien, of als persoonlijke, belangeloze aanbeveling. Ondanks je gebruik van het woord 'vriendendienst'. Ik kan me het bezwaar van Frits dus voorstellen.

    Nog even over de foto's: het valt me op dat bij het antikiseren de nerf van het voorblad extreem is benadrukt. Ook de vreemde *gele* kleur op de slijtplekken lijkt me niet natuurlijk. Doet me denken aan de foto's van een andere Chinese fabrikant die allerhande violen te koop aanbiedt op Ebay. Hier twee foto's van zo'n instrument ter vergelijking (sterk benadrukte nerf, gele slijtplekken). Zou het een Chinese mode zijn om zulke instrumenten te produceren/fotograferen? Hier gaat het om instrumenten van tweehonderd euro, trouwens.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    @hminkema:

    beter had ik het niet kunnen verwoorden! Heb dank daarvoor. Blijkt toch ook maar eens weer dat er gelukkig toch nog mensen zijn die mijn bezwaren tegen dit soort 'verkopen' begrijpen.
    Nu nog een formulering creëren waar geen speld tussen te krijgen is voor opname in de Regels. Ik ben er hard mee bezig.

    Frits
     
  3. hminkema

    hminkema

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    101
    Ik zie dat 'Cellopower' zich inmiddels uit de voeten heeft gemaakt, onder medeneming van zijn tekst. En zijn celli. :)
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ja, er zit nu geen samenhang meer in.
    Vandaar dan ook dat ik het onderwerp sluit, met 'dank' aan Cellopower.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina