gezocht: cellomuziek voor 2/3/4 cello's

Discussie in 'Cello' gestart door Stacik Ploeg, 3 sep 2020.

  1. Stacik Ploeg

    Stacik Ploeg

    Lid geworden:
    3 sep 2020
    Berichten:
    4
    Hallo Muzikanten!

    Ik ben Stacik (14) zit zo'n 6 jaar op cello les. Ik zeg het fout, wand door de coronacrisus is het helaas pak een beet, een half jaar geen celloles gevolgd. (Zucht).

    Ik zoek op dit moment naar cellomuziek voor zo'n 3 cello's. Dit wil ik heel graag omdat ik wat meer met cello doen, dan behalve studeren elke dag, en uiteraard concerten geven.

    Aan gezien ik best wel creatief ben met video editting, etc. etc. wou ik mezelf dus 3 keer inspelen en dan onder elkaar zetten met beeld. Dus vandaar!

    Als iemand iets weet, ik hoor het graag!

    Groeten van Stacik
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Dag Stacik,

    wat een leuk idee! Ik denk dat de cellisten hier vast wel iets weten om te spelen.
    Ik ga je onderwerp even ergens anders onder brengen. Ik zet het bij Spel>Cello
     
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Hoi Stacik.
    Wat een leuk idéé.
    Heb je een bepaald soort muziek die je zoekt?

    Mocht je van oude muziek houden dan kan ik je dit boek aanbevelen.

    20200904_090814.jpg

    Dit boek staat vol met korte stukjes voor 2 en 3 cello.
    De stukjes zijn niet moeilijk maar wel erg mooi.
     
  4. Stacik Ploeg

    Stacik Ploeg

    Lid geworden:
    3 sep 2020
    Berichten:
    4
    Dank! Ik zal kijken!
     
  5. Stacik Ploeg

    Stacik Ploeg

    Lid geworden:
    3 sep 2020
    Berichten:
    4
    Wat ik al een tijdje geleden had gevonden was: Concerto voor 2 cello’s van Vivaldi. Ik hou van wisselingen tussen rustig en dramatiek.
     
  6. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    En het boek wat ik zei is nu net op markplaats 2e hands te koop.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Wat een leuk plan, ensemble met jezelf dmv de technische mogelijkheden die er nu zijn. Toch is met anderen samenspelen leuker (vind ik). Je bent waarschijnlijk best wel goed gevorderd op de cello. Als je op je achtste begint, heb je toch wel wat voordelen ten opzichte van iemand die van 40+ die begint.

    Voor duetten, trio's, kwartetten en meer met alleen cello's kun je hier kijken of je er wat moois tussen vindt:
    https://www.8notes.com/cello_trio/sheet_music/

    En dan deze site: https://www.free-scores.com/free-sheet-music.php?instrument_ID=6342&CATEGORIE=301
    Ik vind Boccherini heel mooi, maar er zit meer moois bij. Gewoon lekker muzikaal aan 'ruiken' en kijken of het je wat lijkt.

    Veel plezier, en misschien horen we nog eens op youtube een duo/trio/kwartet van je...;)
     
  8. Stacik Ploeg

    Stacik Ploeg

    Lid geworden:
    3 sep 2020
    Berichten:
    4
    Ik snap wat je bedoel over samen spelen, maar ik ken niemand die cello speel uit mijn kenniskring, en wat natuurlijk ook nog speelt is dat vrijweinig mensen uit de omgeving waar ik woon, amper weten wat een cello is...

    Maar bedankt voor de sites en tips!
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    O jee, ja, dat kun je ook nog hebben. En je cellodocent kent ook geen jongeren die met jou zouden kunnen spelen in je buurt. Ja, dat is wel lastig.

    Ivm samenspel: hopelijk gaat volgend jaar weer Dordt in Cello door. Dat is een vierdaags evenement in het hemelvaartweekend, waar jongeren en anderen in diverse leeftijden samenspelen onder leiding van diverse cellisten die je anders niet als docent had ontmoet. Er wordt meerstemmige cellomuziek gespeeld in diverse niveaugroepen, er worden concerten gegeven door de docenten en andere cellisten die naam hebben gemaakt en voor wie van buiten Dordrecht komt, helpt de organisatie aan een gastgezin. Dan kom je mogelijk in een gezin waarvan er een of meer celloles hebben bij een docent in Dordrecht. Elke keer doen er wel een aantal jongeren mee en dan hadden we op een groep van 12 á 14 spelers wel twee of drie jongeren.
    Houd deze site maar in de gaten: https://www.dordtincello.nl/
     

Deel Deze Pagina