Grom

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Joost van Dongen, 23 dec 2017.

  1. Joost van Dongen

    Joost van Dongen

    Lid geworden:
    22 okt 2017
    Berichten:
    40
    Homepage:
    Mijn nieuwste liedje is af: Grom! Het is een lekker luidruchtig cello trio. Ik heb bij het opnemen expres de snaren een beetje laten rammelen voor een wat agressiever geluid. :)



    De compositie zelf is al wat ouder: ik heb dit stuk in 2012 geschreven om te spelen samen met de andere cellisten van het Kunstorkest, waar ik toen lid van was. Bij het Kunstorkest moesten we doorgaans subtiel spelen en zelden hard, dus puur voor de variatie heb ik toen een stuk geschreven dat hard en onsubtiel is. Gewoon lekker raggen, wat op zijn tijd ook leuk is! :) Destijds heb ik dit stuk niet opgenomen of gepubliceerd, dus het werd tijd dat eens wel te doen.

    Ik heb er ook bladmuziek bij gemaakt, mocht iemand deze uit willen proberen. Voor de partijen waarbij dat werkt heb ik ook arrangementen voor viool en altviool gemaakt, dus je kunt deze bijvoorbeeld ook spelen met een trio van viool+altviool+cello.
    PS. Tot ik die foto nam had ik me nooit gerealiseerd hoe eng een kam er uit kan zien...
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2017
    MarjoleinG en Marcelita vinden dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Mooi tegenwicht tegen subtiel spelen! Toch heeft het ook wel mooie uithalen, die toch nog wel een zekere subtiliteit vragen.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    Hoewel ik de sforzando's wat té overdreven vind, kan ik hier met plezier naar luisteren. Heel leuk gedaan!
    Ik denk dat die overdreven accenten debet zijn aan de naam van de compositie?
     
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Leuk ! Echt een heerlijk stukje.

    Ik had het wel een andere naam gegeven denk ik.

    "De oude Stoomtrein" of zo.

    Je hoort hem aan komen rijden en hij komt lekker op stoom. Dan in het middenstuk begint hij wat te haperen. Hij doet zijn best maar hij komt niet meer voorruit.
    Dan staat hij even stil, maar begint dan weer zachtjes te rijden. Dan opeens is het gedaan met de koopman en staat hij weer stil, en dat is ook meteen het einde van het stuk.
     

Deel Deze Pagina