Help! Welke Cello is dit?

Discussie in 'Cello' gestart door Michael U., 9 feb 2015.

  1. Michael U.

    Michael U.

    Lid geworden:
    9 feb 2015
    Berichten:
    2
    Hallo allemaal,

    Zojuist heb ik mij ingeschreven uit pure interesse. Deze Cello is een erfstuk en ik ben erg benieuwd wat voor Cello het is en wat de waarde is.
    Voordat ik naar een vioolbouwer stap ben ik erg benieuwd of ik hier wat wijzer kan worden.

    Ik heb me al laten vertellen dat de Stemsleutel en eindpin schroef missen. Ook zit er binnenin een houten onderdeeltje los.

    Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
    IMG_9574.jpg IMG_9576.jpg IMG_9577.jpg IMG_9578.jpg IMG_9579.jpg IMG_9580.jpg IMG_9581.jpg
    Mocht ik deze vraag in een verkeerd forum hebben geplaatst, bij voorbaat mijn excuses.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Zoals het etiketje al zegt: een cello uit de "ehemalige DDR" en dan van de allergoedkoopste soort, gezien de afwerking, opgetekende "inleg" e.d. Waarde maximaal een paar honderd Oostduitse marken. Opknappen en bespeelbaar maken kost vermoedelijk 250€ aan snaren, snarenhouder, achterstallig onderhoud stapel zetten en kleine onderdelen, er van uitgaande dat kam en stapel nog deugen. Of dat een zinvol project is hangt van de eindbestemming af.
     
  3. Michael U.

    Michael U.

    Lid geworden:
    9 feb 2015
    Berichten:
    2
    Ik hoop hem te verkopen aan iemand die er wat mee kan. Wat zou een redelijke prijs zijn in de huidige staat? Of is nu verkopen zinloos?
     

Deel Deze Pagina