Herkennen van soorten scheuren/barsten

Discussie in 'Overig' gestart door Marcelita, 28 okt 2015.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Wat zijn dat voor boekjes, heb ik nooit van gehoord. Gaan die over bloemen, of over muziek misschien ?
     
  2. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Hoewel er vaak bloemen op de voorkant getekend staan, gaat het meestal ergens anders over, hoewel er vaak een bijrol is voor rozen. Meestal is het de zoveelste variatie op één thema. Maar ze eindigen altijd met aanzwellende violen.
    Hoofdrolspeler is altijd een jonge, mooie vrouw die uiteraard geen idee heeft dat ze zo mooi is. Gelukkig staan niet alleen haar ogen, maar ook haar haardracht + haar kledingkeuze van elke dag van het verhaal telkens uitgebreid beschreven.
    Dan is er natuurlijk de man, die altijd ietsje ouder is, succesvol, iets te zelfbewust, vaak iets grijzende slapen, maar verder nog zo goed als nieuw.
    Het verhaal is ongeveer als volgt: Hij wil haar, zij wil hem eerst niet, dan wil ze hem uiteindelijk toch, maar dan, meestal kort na de eerste zoen, gebeurt er iets waardoor ze hem ineens toch niet meer wil en uiteindelijk wordt het misverstand opgelost wil ze hem weer wel. Dat is het moment dat alsnog de violen binnenkomen (de strijkstokken sneuvelen nooit in dit soort boekjes, laat staan de violen).
    Als je hem dus leest zoals de gemiddelde man een gebruiksaanwijzing leest (dus alleen de laatste blz), weet je alles. Desalniettemin ideale lectuur voor als je ècht niet wilt nadenken.
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Dus er komen violen in voor, dat is al heel wat. En verder lijken me het geweldige boekjes om die samen met jou te lezen Gevoelige snaar. :)
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    NEE, daar heb je ook niets aan gemist. En bij mij op de plank zul je ze niet zien staan. Ooit eens in een wachtruimte in een rondslingerend exemplaar wat uit gelezen. Tja....
    Maar weer terug naar de muziek: het is altijd lastig te verwoorden hoe het zou klinken en als je het van jezelf terugleest, komt het gauw over als iets van de 'gebaande wegen'.
     
    Hubertus Bogaers vindt dit leuk.
  5. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    892
    requiem voor twee violen en een altviool, uitgevoerd op cello (oorspronkelijk voor strijkkwartet)
     
    gevoeligesnaar en Marcelita vinden dit leuk.
  6. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Nou, vind je 't erg als ik bedank? Ik denk dat ik er 30 jaar al geen bouqetreeks meer aangeraakt heb en voel ook bepaald de behoefte niet meer. Maar mocht je ondanks mijn samenvatting er toch nog voor voelen: ze zijn nog volop verkrijgbaar!
     

Deel Deze Pagina