Nog nooit een Italiaan gezien die Oosterhovo heette trouwens. Hebben jullie echt niets beters te doen?
Dat klopt! Is ook een Nederlander. Zo zocht ik laatst toen ik in Perticara vertoefde, naar ene Bertoli Bononi, maar daar hadden ze er nog nooit van gehoord. Het blijkt komkommertijd te zijn, zodat het forum even wat leven moet worden ingeblazen. Kennelijk helpt het, want jij leest het ook!
Bert, te lang in Groningen gewoond? Kerstvakantie, nou? En toch, Frits, van Giamberto Bononi hebben ze in Florence, in de collectie van de Galleria dell'Accademia, een mooie Viola di Pedi uit 1686, negensnarig, waarin een vijftal als "sympathieke" snaren onder de toets zitten. Echt bijzonder! Schijnt moeilijk te stemmen te zijn. :/
Dat zou dan wel eens een verre achterneef van Bert Boon kunnen zijn! (Volgens mij weet 'ie het zelf niet).
Frederico Oosterovo ? Noooit van gehoord. Wel zoek ik een instrument van ene Francesco Tribunale di Este a.k.a. Francesco Cortille di Este. Detto il per in Oegstgeest anni 1990. Remi a.k.a. Remio Giuseppe
Liuwe, ik kan me goed voorstellen dat het instrument moeilijk te stemmen is, want in heel Florence (Firenze) komt het instrument in geen enkel museum voor! Trouwens ook daarbuiten niet.