Hierbij nog een nieuwe kandidaad voor de duurste schoudersteun.

Discussie in 'Viool' gestart door Satch, 9 apr 2023.

  1. Satch

    Satch

    Lid geworden:
    24 jan 2019
    Berichten:
    447
    Ik kreeg via de reclame algoritmes van google een artikel te zien over een Zwitserse fabrikant van schoudersteunen die toch weer iets uniek brengt, maar hier ook meer dan genoeg voor terugvraagt ;). Zij zouden ondertussen samen werken met grote namen als Kavakos en Abrami en combineren kin en schoudersteun. Het systeem lijkt me op het eerste zicht wel goed bedacht dus als er iemand ervaring mee heeft zou het leuk zijn moesten ze die delen, het prijskaartje voor de carbon uitvoering ligt iets onder de €700 :eek:.


    https://dolfinos.com/
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik ken het ook van de plaatjes en de spam die je er over krijgt. Het is heel goed dat er steeds weer gezocht wordt naar de ideale schoudersteun. Dit model heeft weer als nadeel dat het gekoppeld is aan een centrale kinhouder, zodat je daartoe beperkt bent. Ook het koppelings mechanisme aan het kinhoudermechaniek vind ik een zwak punt.​

    De allerduurste is natuurlijk de Pirastro Korfker Cradle (waarvan de levertijd ook vergelijkbaar is met een Rolls Royce):

    Pirastro Korfker Cradle.jpg
     
  3. Satch

    Satch

    Lid geworden:
    24 jan 2019
    Berichten:
    447
    Die had ik nog niet gezien maar wat de duurste betreft zal het er toch om spannen, Dolfinos heeft wat gelimiteerde uitvoeringen die ook boven de €1000 euro uitkomen, .... Het koppelingsmechanisme van de Dolfinos zou me ook zorgen baren, verder vraag ik me af hoe gemakkelijk je het ding in je koffer kan opbergen, daarom hoopte ik op iemand die er ervaring mee had. Het systeem op zich vind ik wel innovatiever dan de korfker en het lijkt me wel erg ergonomisch en geschikt voor mensen met fysieke klachten.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2023

Deel Deze Pagina