horror viool voor vioolbouwers

Discussie in 'Overig' gestart door Marcelita, 25 mrt 2015.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, laat ik het zo maar noemen, dan is de eerlijk ambachtelijk bouwende luthier gewaarschuwd.
    Of je het wilt of niet, de techniek gaat verder! Of je het een viool of niet wilt noemen....
    [​IMG]

    Het heeft meer weg van een drone, en dat is ook al iets waar we niet onverdeeld gelukkig mee zijn.
    In de categorie glazen instrumenten of van carbon past deze "viool" niet. Het is zelfs geen VSO? Of toch wel?

    Op YT is het wel te zien, maar niet te horen:( (misschien missen we daar ook niets aan:D). Ik zal Frits en zijn makkers niet verder tergen door een filmpje ervan te plaatsen. Wie het wil zien, kan het zo vinden onder de naam 2-string 3D printed violin.
    Voor de liefhebber van achtergrondinformatie: http://www.thestrad.com/cpt-latests/2-string-3d-printed-violin-revealed-new-york/
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Als architecten zich gaan bezig houden met vioolbouw dan krijg je dit soort 'kunst'.
    Nee, ik moet er niets van hebben.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.915
    Homepage:
    Ik vind het er wel heel bijzonder uitzien, maar ben dan ook geen "makker van Frits". De kunstenaar heeft het instrument ook geïntegreerd in een geheel 3D geprinte wandbekleding. Er is ook een geïntegreerde gitaarversie van. Met kunst heeft het alles te maken, met muziekinstrumenten duidelijk veel minder. Klinken doet deze "viool" ook niet bijzonder, om het eens eufemistisch te stellen.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Ik heb ijverig gespeurd naar een geluidsfragment van deze 'viool', maar kon die niet vinden. Ik heb wel een soort wandprofiel gezien waar men dan met een of ander object de contouren moest volgen en dan kwam er geluid uit (ik wil het geen muziek noemen!). Misschien is klanken nog een betere benaming. Ik vind niet alles waar klanken uit komen een muziekinstrument, maar dat is mijn eigen validatie.

    Ja, die 'gitaar' heb ik ook gezien en vooral gehoord: men schijnt dit muziek te noemen, maar daar heeft het niets mee van doen.

    Dat 3D-geprinte wandcontourgeval heeft dus ook niets te maken met een strijkinstrument.
     

Deel Deze Pagina