hulp gevraagd

Discussie in 'Overig' gestart door rob, 20 dec 2006.

  1. rob

    rob

    Lid geworden:
    20 dec 2006
    Berichten:
    2
    ik ben in het bezit van een oude viool , mijn vraag is wie kan of wil mij aan de hand van fotos die ik kan sturen, vertellen wat voor viool dit is , in de koffer zitten oude spullen van de snaren winkel blitz in rotterdam, en wat fototjes van een persoon ,uit de jaren 20 , er staat totaal niets in de viool , het achterblad is uit 1 stuk en zeer mooi gewelfd , ik hoop dat ik iemand mijn fotos toe kan sturen zodat ik er iets meer over te weten krijg .
    alvast mijn dank hiervoor
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Er zijn ca. 100 vioolbouwers in de NL gouden gids te vinden, ook bij u in de buurt is er vast wel eentje die naar de viool wil kijken en er iets over wil vertellen.
     
  3. rob

    rob

    Lid geworden:
    20 dec 2006
    Berichten:
    2
    ik ben intussen iets wijzer geworden,
    er staat bijna onleesbaar in de kast met potlood de naam L of i blitz
    met daarnaast een cirkel met 2 cijfers of letters ,

    ik hoop dat iemand daar iets over weet?
    het is de bedoeling de viool te verkopen maar zonder waarde idee is dat niet te doen denk ik .
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Rob, niet te verwarren met Robbedoes,

    Van Robbedoes heb ik het boekje “Vioolbouw in Nederland”.
    Ik citeer hier wat op bladzijde 28 geschreven staat:

    Lois Blitz
    Zoon van de violist Carl Blitz. Geboren te Rotterdam, de 27-7-1904, werd leerling van J.J. van de Geest in 1919, vervolgens van 1920-1923 van J. Vedral senior.
    Daarna bekwaamde hij zich tot sept. 1924 bij Maucotel et Deschamps te Parijs.
    Na laatst genoemde datum vestigde hij zich te Rotterdam als nieuwbouwer en reparateur in zijn vaders zaak, de muziekinstrumentenhandel Carel Blitz, gevestigd in 1905 te Rotterdam.
    Mede oprichter Ned. Groep van Vioolmakers in 1949, ex penningmeester, momenteel erelid.

    Bron:
    “Vioolbouw in Nederland”

    Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt


    Remi
     

Deel Deze Pagina