Ik maak mijn VSO's van papier

Discussie in 'Overig' gestart door RolandS, 24 apr 2009.

  1. RolandS

    RolandS

    Lid geworden:
    24 apr 2009
    Berichten:
    87
    VSO's maak je echt niet alleen maar van dat afgezaagde hout hoor. Het kan veel moeilijker.

    Zie paperviolinkit

    Roland

    [​IMG]
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Beste Roland,

    elders op dit forum onder 'BOUW' is al eens eerder een onderwerp gestart met als titel:

    papierenviool

    Of je een papieren viool dan een VSO moet c.q. mag noemen, zou mogelijk vallen binnen het kader van dit onderwerp van dit forum.
    Volgens mij is de vorm (shape) van dit papieren exemplaar identiek aan die van een akoestische viool, zodat er bij een papieren viool geen sprake kan zijn van een 'zuivere' VSO.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een VSO (Violin Shaped Object) is een "vioolvormig voorwerp", een uitdrukking die in het vakgebied smalend wordt gebezigd voor een slecht gemaakt massaproduct dat ten onrechte door de fabrikant wordt aangeprezen als geschikt voor vioolspel.
    Wat al die drankflessen, vliegenmeppers, bureaulampjes, bouwplaten, kerstboomkaarsjes en andere prullaria in de vorm van een viool dan voor een naam moeten hebben weet ik niet, maar in ieder geval geen VSO.
     
  4. RolandS

    RolandS

    Lid geworden:
    24 apr 2009
    Berichten:
    87
    Hallo Bert, reageer je serieus op mijn bericht van 13 jaar geleden?

    De link bestaat niet meer, maar hier ging het over:

    Bouwplaat 0009B.JPG Bouwplaat 0020.JPG Bouwplaat 0025B.JPG

    Een Goffriller.

    Hartelijke groet,

    Roland
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik reageerde op post #2. Je begrijpt dat ik jouw knutsel geen Violin Shaped Object vind, maar een bouwplaat. In het verleden deden op dit forum de nodige Whiskeyflessen, kaarsenstanders en ik weet niet wat al meer voor zooi de ronde: in mijn ogen ten onrechte bestempeld als VSO.
     
    RolandS vindt dit leuk.
  6. RolandS

    RolandS

    Lid geworden:
    24 apr 2009
    Berichten:
    87
    Bert, ik snap wat je vindt van mijn geknutsel.

    Maar dan reageer je dus op een bericht van Frits dat dateert van 13 jaar geleden. Zelf heb ik nooit meegedaan aan zo'n trage correspondentie. Leuk.

    Hartelijke groet!

    Roland
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik vind jouw knutsel interessant, maar het is geen VSO. En het is nooit te laat om op een bericht van Frits te reageren wanneer er iets in staat waarmee ik het niet helemaal eens ben ;)
     

Deel Deze Pagina