Ik zoek een cello :)

Discussie in 'Gevraagd' gestart door ie Bie, 19 jun 2019.

1. ie Bie

ie Bie

Lid geworden:
    26 nov 2018
    Zo, hier ben ik dan.
    Omdat ik best geen huurcello aankoop (en al helemaal niet deze die ik huur, snif :'( ).
    Ik zoek een cello (4/4) liefst met strijkstok en degelijke hoes (of kist).
    Momenteel studeer ik op een Scott CAO.
    Ik heb erg weinig ervaring met cellos en heb dus geen idee welke instrumenten (namen) goed zijn en welke minder. Ik beschik ook nog niet voldoende techniek om zelf een instrument te beoordelen. Daarom wil ik een eventueel aanbod eerst uitproberen en aan mijn leraar tonen.
    Ervaringen of tips ivm kopen zijn uiteraard ook welkom.
    Prijsklasse ongeveer 4.000 euro (het kan duurder, ik weet het maar dat kan ik mij onmogelijk veroorloven).

2. marijke

marijke

Lid geworden:
    23 nov 2018
    - probeer eens remi weyns
    Frederik Burvenichstraat 150, 9050 Gent
    Telefoon: 09 231 82 36
    heeft geen website
    maar heeft degelijke cello's

- de bruycker, serskamp, blijft ook in mijn top vioolbouwers staan

ie Bie vindt dit leuk.
  3. dreamingdragon

dreamingdragon

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Hoi.

Wat leuk dat je opzoek bent naar je eigen cello. Kijk even of er in je omgeving verschillende vioolbouwers zijn. Maak er een afspraak en leg uit wat je ongeveer zoekt in een cello. Ze zullen best iets op voorraad hebben liggen, die je kunt uitproberen.

Mijn viool is een merkloos chineesje die ik ook bij de vioolbouwer gekocht heb. Maar ik ben er nog steeds tevreden over. Soms heb ik erover getwijfeld om een andere/ betere viool aan te schaffen. Maar kan deze viool niet los laten op de 1 of andere manier.

Suc 6

ie Bie vindt dit leuk.
  4. ie Bie

ie Bie

Lid geworden:
    26 nov 2018
    Ik ga een deze dagen zeker langs bij jouw twee suggesties, Marijke. :)

Dreamingdragon, vroeger had ik een studieviooltje van de academie. Toen ik wat verder was eb meer niveau had, werd de viool van mijn grootmoeder in orde gebracht. Een leuk studie-instrument. Maar op een bepaald ogenblik voldeed die niet meer en kreeg ik een echt goede viool.
    Ik merk nu dat dat wel leuk is maar misschien niet het belangrijkste is. Ik hoef geen peperduur instrument. Wel een instrument dat mij ligt. Techniek, liefde, passie, die zijn er en groeien ook zonder dure dingen.
    Ik heb wel behoefte aan een eigen instrument om me vrijer te voelen. Hoe een mens toch evolueert. Mijn cello is nu een week binnen voor herstelling en ik mis hem. Dat had ik bij mijn viool niet. Ik had toen verkeerd gekozen o_O

5. marijke

marijke

Lid geworden:
    23 nov 2018
    En intussentijd heb ik gelezen heb je cello nog wat meer problemen heeft. Jammer toch dat je nu niet verder kan!

6. sandra

sandra

Lid geworden:
    14 jan 2019
    Hoi,

Toen ik op zoek was raadde mijn leerkracht Arpeggio in Gent aan en ook Pascale Lauwers (de kwintencirkel) in Avelgem.

Veel succes met je zoektocht!

7. marijke

marijke

Lid geworden:
    23 nov 2018
    Hey Sandra
    Van welke regio ben jij?
    Mvg marijke

8. sandra

sandra

Lid geworden:
    14 jan 2019
    Hi Marijke,

Ik woon in Kruishoutem, dus ergens op de grens tussen Oost- en West-Vlaanderen.
    Aan jouw suggesties te zien gok ik dat je ook in de buurt van het Gentse afkomstig bent?

Groetjes,

Sandra

9. marijke

marijke

Lid geworden:
    23 nov 2018
    Tijdlang in Gent gewoond, nu sint-niklaas. Waar heb je les?
    (ik lokeren)

10. sandra

sandra

Lid geworden:
    14 jan 2019
    Ik volg les in de academie van Waregem :)

marijke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina