Ik zoek een cello :)

Discussie in 'Gevraagd' gestart door ie Bie, 19 jun 2019.

1. ie Bie

ie Bie

Lid geworden:
    26 nov 2018
    Zo, hier ben ik dan.
    Omdat ik best geen huurcello aankoop (en al helemaal niet deze die ik huur, snif :'( ).
    Ik zoek een cello (4/4) liefst met strijkstok en degelijke hoes (of kist).
    Momenteel studeer ik op een Scott CAO.
    Ik heb erg weinig ervaring met cellos en heb dus geen idee welke instrumenten (namen) goed zijn en welke minder. Ik beschik ook nog niet voldoende techniek om zelf een instrument te beoordelen. Daarom wil ik een eventueel aanbod eerst uitproberen en aan mijn leraar tonen.
    Ervaringen of tips ivm kopen zijn uiteraard ook welkom.
    Prijsklasse ongeveer 4.000 euro (het kan duurder, ik weet het maar dat kan ik mij onmogelijk veroorloven).

2. marijke

marijke

Lid geworden:
    23 nov 2018
    - probeer eens remi weyns
    Frederik Burvenichstraat 150, 9050 Gent
    Telefoon: 09 231 82 36
    heeft geen website
    maar heeft degelijke cello's

- de bruycker, serskamp, blijft ook in mijn top vioolbouwers staan

ie Bie vindt dit leuk.
  3. dreamingdragon

dreamingdragon

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Hoi.

Wat leuk dat je opzoek bent naar je eigen cello. Kijk even of er in je omgeving verschillende vioolbouwers zijn. Maak er een afspraak en leg uit wat je ongeveer zoekt in een cello. Ze zullen best iets op voorraad hebben liggen, die je kunt uitproberen.

Mijn viool is een merkloos chineesje die ik ook bij de vioolbouwer gekocht heb. Maar ik ben er nog steeds tevreden over. Soms heb ik erover getwijfeld om een andere/ betere viool aan te schaffen. Maar kan deze viool niet los laten op de 1 of andere manier.

Suc 6

ie Bie vindt dit leuk.
  4. ie Bie

ie Bie

Lid geworden:
    26 nov 2018
    Ik ga een deze dagen zeker langs bij jouw twee suggesties, Marijke. :)