In afwachting van mijn allereerste vioolles

Discussie in 'Viool' gestart door Beginnertje, 21 jul 2020.

  1. Johny van Walleghem

    Johny van Walleghem

    Lid geworden:
    31 okt 2020
    Berichten:
    2
    Hallo,
    Hier een collega “Beginner van nul”. Om dus niet van “zero” te starten wil ik liever toch eerst thuis mijn ding doen vooraleer ik een leraar op zoek, de reden, ik sta niet graag voor aap en wil de leraar zijn gezicht niet zien als er alleen valse noten de kamer vullen. Zo ook notenleer is ook van groot belang nietwaar? Een hulpje:
    Kijk eens op docplayer.nl en dan voeg je op ‘zoeken’: “Stap voor stap vioolspelen voorbereidingen tot Kortjakje”
    Een beetje een chaotische site maar linksonder kun je dit downloaden… Echt goed hoor, voor een starter toch en om thuis te proberen… zo kan het ook. https://docplayer.nl/112264651-Stap-voor-stap-vioolspelen-voorbereidingen.html
     
  2. Beginnertje

    Beginnertje

    Lid geworden:
    21 jul 2020
    Berichten:
    310
    Hey Johny, ik volg ondertussen al drie maanden les met een degelijke huurviool en dit heeft me enorm vooruit geholpen. Ik merk hoe de lesgeefster stilaan werkt aan het aanbrengen van nieuwe technieken en het verfijnen van de basis wat betreft houding, strijkstok hanteren en strijken, die werd gelegd in de eerste lessen. Ik merk toch dat er veel techniek en vingervaardigheid bij komt kijken en ik ben blij dat ik nu geen tijd verspil met te zoeken naar hoe het nu zou werken. Twinkle twinkle little star kreeg ik er ook uit op een nepviool met hulp van YouTube, maar les volgen is zoveel leuker. Je kan mijn vooruitgang een beetje volgen in het topic dat ik daarvoor opende of je kan op YouTube zoeken naar mijn kanaaltje rotties 'n bows :D

    Voor aap sta je niet, mijn lerares liet me de eerste les wat zij noemt vooral ' klank maken' om mij te laten ervaren wat er allemaal voor mooie klanken uit een viool kunnen komen , dat kan zonder kattengejank hoor!
     
  3. Johny van Walleghem

    Johny van Walleghem

    Lid geworden:
    31 okt 2020
    Berichten:
    2
    Met rode kaken keek ik naar de datum, was zo gefocust om te schrijven, nou nou.
    Inderdaad, weet je wat het ook is, met zelfstudie wil je spelen op die viool, ik weet dat je stap per stap opbouwt doch zoals ik nu zie doe, strijkstokoefeningen heb ik wel gedaan maar inderdaad het fijne, ik hoor dat mijn toon niet 100% de toon is die het moet zijn. Nu ik jou antwoord lees over de lesgever, je hebt me overtuigd, dit moet met een ervaren persoon zijn anders wordt het nikskes. Maar het blijft/is een leuke hobby in wording, zeker weten. Dank je voor het antwoord, dat is het leuke aan een forum :)
     
    Beginnertje vindt dit leuk.
  4. Satch

    Satch

    Lid geworden:
    24 jan 2019
    Berichten:
    447
    .
    Ik ben ook eerst zelfstandig begonnen net als enkele andere mensen op het forum. De algemene consensus is dat je best inderdaad niet te lang wacht tot je lessen neemt om te vermijden dat je te veel fouten moet afleren.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2020
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    En als het alleen maar 'fouten' zijn, dan is dat al vervelend, maar het grootste risico loop je door een verkeerde houding en beweging aan te leren, die gewoon slecht is voor je lijf. Dan krijg je vervelende klachten.
     
    Satch vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina