Informatie gevraagd over elektrische viool

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Paganini16, 7 sep 2009.

  1. Paganini16

    Paganini16

    Lid geworden:
    7 sep 2009
    Berichten:
    4
  2. Paganini16

    Paganini16

    Lid geworden:
    7 sep 2009
    Berichten:
    4
  3. Paganini16

    Paganini16

    Lid geworden:
    7 sep 2009
    Berichten:
    4
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De eerste viool is zonder twijfel een Yamaha SV 200. De tweede is moeilijk thuis te brengen, de derde, die ook in het vierde filmpje wordt gebruikt is vermoedelijk een MSI.
    Een viool, alt of cello is zonder twijfel goed inzetbaar bij Hardrock e.d. De tegens van een goedkoop prutsding van een paar honderd euro zijn op dit forum door mij al breed uitgemeten en we mogen niet in herhaling vervallen; het is allemaal op te zoeken. Een behoorlijk geschoolde violist verdient een goed speelbaar instrument en voor minder dan 1000 euro is dat niet te vinden; het basissignaal dat je wilt vervormen moet zo dicht mogelijk bij de akoestische viool liggen, wil je alle gradaties van vervorming kunnen produceren. Daarmee ben je er nog niet; een batterij effect-bakken is voor hardrock onontbeerlijk. Houd er rekening mee dat bijna alle E violen gebruik maken van een piëzo-element, dat om een heel andere aanpassing en versterker vraagt dan een E-gitaar met zes "magnetische" elementen. Wanneer je eenmaal een goed instrument hebt (ik heb zelf goede ervaringen met de Brewer ViVo 4S en 5Sen de Yamaha EV5 en EV4) is het een kwestie van uitproberen in het lokale versterkerpaleis om uit te zoeken wat aan jouw wensen voldoet.
    Wij zijn benieuwd naar je ervaringen!
     
  5. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Er staat genoeg, meningen, links naar producten, informatie en tips op dit forum, dus snuffel vooral rond.

    Bert heeft al zijn eigen standpunt hier boven neergezet, maar er zijn nog veel andere standpunten op dit forum.

    Succes met je keuze!
     
  6. Paganini16

    Paganini16

    Lid geworden:
    7 sep 2009
    Berichten:
    4
  7. gdae

    gdae

    Lid geworden:
    12 sep 2008
    Berichten:
    118
    Heeft iemand van jullie ervaring met de vector e-violen. Op www.vectorinstruments.com staan mooie voorbeelden en gedistorte violen, maar ik ben benieuwd of iemand er een in zijn handen heeft gehad.
     
  8. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Paganini16,

    Filmpje in post #6,

    Heb je het aantal effect pedalen gezien wat er op de grond staat! Flangler, Echo, Blurr, Distortion, Wave, Modulation. Er is hier dus alleen een hele reeks elektronica, vermoedelijk van een gitaar aan te pas gekomen. Kijk eens naar een goed model E viool, hier zijn al heel wat discussies over gevoerd en schaf een serie effect pedalen aan. Korg of zo.

    Remi
     
  9. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    In het Ezine week 42-43 van NoName#2 verschijnt zondag een special over elektrische strijkinstrumenten. Ideaal voor die mensen, die aan het oriënteren zijn of net willen beginnen met elektrische strijkinstrumenten. Geen lange technische verhalen, gewoon net die informatie die voor de meeste mensen interessant is.

    Ik heb de special gebaseerd op de meest gestelde vragen en problemen die aan mij voorlegd zijn op het gebied van elektrische strijkinstrumenten.

    Als je je zaterdagavond of eerder aanmeldt, ontvang je zondag ochtend deze special.

    Je kunt je gratis en vrijblijvend aanmelden op [website op verzoek verwijderd].

    NoName#2 houdt zich netjes aan de nieuwe telecommunicatie wet ingegaan op 1 oktober 2009. Je krijgt dus nooit zonder toestemming informatie en je kunt je bij elk Ezine met een link gemakkelijk afmelden.
     

Deel Deze Pagina