inleg kopen

Discussie in 'Viool' gestart door perenelle, 22 jul 2015.

1. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Goed zo Tobias! En al dat antiek werd zeker ook gratis verzonden!
    Regelmatig bestellen van inleg wekt natuurlijk wel verwachtingen want dat impliceert het bouwen van strijkinstrumenten!

2. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Tobias, licht eens een tipje van de sluier op.

Zelfs op Aliexpress.com moet je voor het overgrote deel verzendkosten betalen. Een deel van de artikelen (ongelooflijk hoe het kan) krijg je kosteloos @home op de post via Chinamail. Je moet alleen niet vragen WAT je krijgt.
    Tot nu toe heb ik er matig tot slechte ervaringen mee. Niet met de verzendkosten maar met de "troep" welke toegestuurd wordt, het onbruikbare.
    Maar misschien hebben ze "purfling" van topkwaliteit en als je er maar genoeg van besteld...

Tobias, ouwe antiquair, licht eens een tipje van de zo zware sluier op a.u.b.

Remi

3. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Vroeger hadden sommigen bedrijven nog wel eens gewoonte Inleg te sturen van gebeitst hout. Dat was natuurlijk wel heerlijk zacht in het buigen en breken was er mooi niet bij. Nu was het wel zo dat deze inleg na verloop van tijd van kleur verschoot. Dat stond natuurlijk niet zo fraai op de viool. Ook was deze Inleg tenminste het zwarte gedeelte wat dikker dan gemiddeld, wat ook een minder mooi effect gaf. Maar om mee te werken was het ideaal.

4. BertBoonVioolbouw

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Praat er maar omheen, maar ik wil natuurlijk wel weten of al dat antiek gratis naar de klant werd verzonden!

Inleg wordt in allerlei maatvoering en verhoudingen gefabriceerd. Gebeitst hout (veelgebruikte inleg wordt daarvan gemaakt) verkleurt, zeker als het eenmaal is gelakt, nauwelijks. Inleg van fiber/esdoorn/fiber die ook veel wordt toegepast verkleurt helemaal niet. Mits voorzichtig gebogen breekt ebben/esdoorn/ebben inleg echt niet zo snel.

5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik heb van diverse leveranciers inleg gebruikt. Behalve het spul van ProArte wil het allemaal wel buigen zonder te breken, maar ook van de onbreekbare versie zijn er bij, die op de lijmvlakken loslaten. Bij een scherpe bocht moet het lengteverschil tussen binnen- en buitenbocht worden opgevangen. Dat gaat alleen maar als de delen wat verschuiven. Na afkoelen moet het dan weer vast zitten. Dat laatste laat het nog wel eens afweten.

6. BertBoonVioolbouw

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Die van Pro Arte ken ik uiteraard niet, maar van GEWA, Dick, Gill (die verkopen het nu niet meer geloof ik) Holfter en zelfs van TMA heb ik het allemaal gehad en het gaf geen problemen. Eerst buigen en dan pas afsnijden natuurlijk Tobias! (maar hoe zat dat nu met de gratis verzending van Antiek aan de klant?)

7. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Mijn handel bestond hoofdzakelijk uit zilver, en soms wat Willem III meubeltjes. Dit werd niet alleen gratis verzonden, maar ook soms persoonlijk thuisbezorgd. Een echte antiekhandelaar heeft een band met zijn klanten. Hij geeft advies ruilt in etc. en dan heb je het natuurlijk niet over zoiets banaals als verzendkosten.

Dus Bert als je bij mij nog eens een stukje zilver koopt. Krijg je het na betaling der kooppenningen GRATIS bezorgd.

Laatst bewerkt: 28 jul 2015
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  8. BertBoonVioolbouw

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Maar dat is iets geheel anders dan online-verkoop met al dan niet "gratis" verzendkosten waarover je het oorspronkelijk had.

9. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Gaat daar dan die inleg in? :( In die Willem III meubeltjes?

Tobias vindt dit leuk.
  10. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    :)
    Ja je hebt gelijk Bert. :)

BertBoonVioolbouw vindt dit leuk.
  11. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Persoonlijk ken ik een zeer ervaren meubelmaker/restarateur.

't manneke is amper 36 jaren jong en heeft een kennis van restaureren, herstellen, meubelbouw, Japanse meubelbouw, fineren, politoeren et cetera. Ik krijg wel eens de koude rillingen als ik hem bezig zie. Het geduld van een horlogemaker, en de precisie natuurlijk. De ogen van een adelaar om stukjes hout als een puzzel tot een kloppend (herstellend) geheel te krijgen.

Sommige restauraties duren wel eens een paar maanden tot een jaar. Anders is hij (en zijn klant) niet tevreden. Geeft wel het niveau aan.

Men werken niet met http://nl.aliexpress.com/ inleg-aangeboden-voor-gratis-en-voor-niets. verzonden.nl

12. BertBoonVioolbouw

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    @Tobias: Ik heb bijna altijd gelijk, al wil niet iedereen dat zomaar (meteen) inzien:D

13. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Dat maakt het hier op het forum ook zo vaak problematisch. Maar we 'slaan' ons er wel doorheen. ;)

14. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Bert je bent wel een beetje een krentenweger met je verzendkosten. Maar ik moet toegeven dat je in heel veel dingen gelijk hebt.

15. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Bert, heeft niet altijd gelijk. (punt).
    Bert "krijgt" gelijk. En dat is een verschil.

Je kunt een tent niet draaiende houden zonder kosten /baten, hoe idealistisch ook, je moet gewoon pecuna's omzetten. Bert B. is absoluut geen krentenweger, ook niet een beetje. Daar heb ik ervaring mee, en er valt van mijn kant niet aan te tornen. Gewoon je verzendkosten betalen (punt). Ben je het er niet mee eens, niet bestellen.

Niet voor jou honderd anderen, maar als je goedkoop of goedkoper iets wilt hebben en je wilt het graag in de brievenbus of in handen.

Zeik dan niet over verzendkosten, zeur liever over de afleverkosten van je nieuwe hybride auto, het Ultra HD

16. BertBoonVioolbouw

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    @ Tobias: die "krenten" (verzendkosten) vertegenwoordigen op jaarbasis een auto uit het kleine middenklasse-segment. Uiteraard bereken ik die kosten door aan de klant.
    @ Remi: Ik zei niet altijd, maar bijna altijd,
    @ Frits: kwestie van perceptie, maar we leven met je mee!

17. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Als alleen de verzendkosten al op jaarbasis een kleine middenklasse auto vertegenwoordigen, dan moet je een leuke omzet hebben Bert, gefeliciteerd !

18. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik denk toch dat het beter is niet voor anderen te spreken.
    Maar het is nou ook weer niet zo dat er sprake moet zijn van deelneming, want dat is weer een geheel ander kaliber

19. BertBoonVioolbouw

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Omzet is één, iets verdienen is nog weer een andere kunst Tobias, maar maak je geen zorgen.

20. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    De belastingdienst leest ook mee Bert.

Deel Deze Pagina