iPhone aansluiten op E viool

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Raka, 1 dec 2014.

  1. Raka

    Raka

    Lid geworden:
    1 dec 2014
    Berichten:
    2
    Zojuist heb ik mijn iPhone aangesloten op mijn E viool, de liedjes die ik afdraai (om mee te spelen) zijn zeer zacht. Zelfs met de telefoon op z'n allerhardst is het niet hard genoeg.. Weet iemand hoe dit kan? Het is hetzelfde stekkertje en de dezelfde telefoon die ik ook aansluit op mijn elektrische drumstel en dan werkt het allemaal prima..

    Grtz
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Vraag het de leverancier!
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Hi Raka,
    Welkom op dit forum! Zoals je ziet, zijn er wel meer mensen hier die met elektrische instrumenten aan de gang zijn gegaan. Zelf heb ik een e-cello van het merk Bridge. Ik ben echter nog niet aan de gang gegaan met een iPhone (die heb ik namelijk niet). Welk merk viool heb jij?
    Degene die veel met e-viool en apparaatjes aan de gang is geweest, is hier op het forum bekend als gdae. Je zou hem een bericht kunnen sturen (dat doe je via 'conversatie', een functionaliteit die je vindt in de twee rijtjes functies als je je naam aanklikt op de bovenste balk).
    Veel plezier op het forum en tot forums,
    met vriendelijke groet,
    Marcelita
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Raka,
    Je sluit je iphone aan op je viool?
    Dus de koptelefoon aansluiting >> naar je viool en je gebruikt je viool als versterker?
    Voor zover ik weet zit er in je E-viool een klein voor-versterkertje en een batterij voor de voeding van het versterkertje.

    Het versterkertje zet de paar microvolt van het element om in een paar minivolt voor de versterker. Net als vroeger bij de platenspeler het signaal van het pickup-element naar een speciale ingang ging waar een voorversterkertje het signaal oppepte voor de rest van de versterker.

    Je kunt je E-viool niet gebruiken als versterker of luidspreker voor zover ik weet.

    Wat voor E-viool heb je eigenlijk?

    Remi
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Hoi Raka,

    Misschien helpt dit filmpje je verder. Er wordt weliswaar Spaans gesproken, maar in rustig tempo en een hoop uitdrukkingen zijn te begrijpen met kennis van zelfs enig engels! Bovendien valt er heel wat te zien!

     
  6. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Hoi Raka,

    Een iPod (/Pad/Phone) heeft 2 uitgangen voor geluid. De 3,5 mm stekker is voor de uitgang naar een koptelefoon maar onder zit de oplaad ingang...ook daar kan geluid uit komen (denk maar aan muziek docks voor iPod). De koptelefoon uitgang is beveiligd zodat daar alleen zachte muziek uit kan komen, dit om gehoorschade te voorkomen en in de VS natuurlijk de nodige bijbehorende claims.

    Wil je de iPod als hardere muziek gebruiken moet je een app hebben die de beveiliging van de koptelefoon uitgang eraf haalt, een voorversterker er tussen doen, of een kabel vanaf de onderuitgang naar een versterker gebruiken.
     

Deel Deze Pagina