Jeppe Moulijn (1972) vioolconcert

Discussie in 'Hedendaagse werken' gestart door Henri Vieuxtemps, 16 dec 2009.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Ik hoorde in 2007 de wereldpremiere van een vioolconcert van de dirigent van een vroeger amateurorkest (met Janine Jansen speelden we toen in 1996 Brahms) Jeppe Moulijn. Later kwam ik die dirigent/componist tegen bij een ander amateurorkest, waar hij een concert mee gaf. Na afloop vroeg ik of ik de opname en bladmuziek van zijn vioolconcert kon krijgen. Binnen een week had ik een mail met de bladmuziek en de cd lag ook snel in de bus:
    MOULIJN, Jeppe (1972)
    mvt1
    mvt2
    mvt3+4(begin)
    mvt4(end)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Hoewel ik die Joris van Rijn uitstekend vind spelen op een pracht instrument, kan mij de muziek niet echt boeien. Naar mijn smaak zit er geen enkel verband in. Ik zie geen enkele melodische lijn. Voor mij, zijn het verschillende series klanken met hier en daar wat virtuoos aandoende technieken. Wel handig om de solo-partij te kunnen volgen.
    Nee, dit is het niet!

    Frits
     
  3. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Hier nog een stuk van de Nederlandse componist Jeppe Moulijn (1972). kamermuziek met hobo/Engelse hobo, altviool, cello, harp en sopraan. Grappig om te zien hoe de harp na 5.09 minuten een motief overneemt van de altviool en cello.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  4. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Componist Jeppe Moulijn speelt zelf altviool, dus kon een altvioolconcert niet uitblijven. Solist is Francien Schatborn. Ik hoorde het stuk 20 november 2010 in Leiden:



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013

Deel Deze Pagina