Julia Pasch en Lüder Machold

Discussie in 'Boeken en publicaties' gestart door Hopf, 14 jan 2018.

  1. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    @Hopf: ik wilde dat artikel graag nog eens lezen (had het eerder al eens vluchtig gelezen, want het was een vele pagina's tellend verhaal), maar nu moest ik eerst een adblocker deactiveren (heb ik gedaan) en daarna was het artikel niet meer te vinden.
    Wat ik er na de eerste keer lezen van onthouden heb is dat het een een goed werkende synergie was tussen die twee. De zaken liepen daardoor goed. Maar hoe het precies zat kom ik nu niet (meer) aan de weet.
     
  3. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Gelet op je verzuchting dat het artikel niet meer was terug te vinden, heb ik het weer opgeduikeld, geprobeerd het van de (Duitse) krantenopmaak te ontdoen en het, gelet op de lengte, in twee berichten op SF geplaatst. Ik heb niet gelezen dat jij blij was dat het artikel weer toegankelijk was maar wel dat je de berichten hebt verwijderd omdat het artikel in het Duits was gesteld. Ik kan daar iets van vinden (en dat doe ik ook) maar laat ik dat maar voor me houden.

    Dat tussen het echtpaar synergie bestaat, ontken ik niet. Maar die bestond er ook tussen Bonnie en Clyde. En ik ontkom niet aan de indruk dat Lüder Machold hetzelfde, alleen in geld geïnteresseerde, type 'handelaar' was als zijn vader Dietmar. Die uiteindelijk voor oplichting tot zes jaar gevangenisstraf is veroordeeld. Ach ja, die handel in strijkinstrumenten. Brengt soms het beste in mensen naar boven.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ja Hopf, ik heb ze inderdaad verwijderd. De reden is je ook wel bekend. Moet ik ook wel doen omdat anders een precedent geschapen wordt die plaatsing van artikelen in alle talen mogelijk maakt. Het gekke is evenwel dat ik de link in je eerste bericht eergisteren aanklikte en het artikel weer kon lezen. Waarom het dan eerder niet lukte weet ik niet. Ik heb het na opening dus weer aandachtig gelezen en ik verbaasde mijzelf om te ervaren dat mijn eerste indruk eigenlijk een goede samenvatting was van hetgeen ik toen vluchtig las.
    Nu de link weer schijnt te werken (of hij werkte altijd al), is dat afdoende voor een verder lezen. Dan is het plakken van de Duitse tekst hier op dit forum ook niet meer nodig.
     

Deel Deze Pagina