Juupje strijkt binnen

Discussie in 'Overig' gestart door Juupje, 8 mrt 2006.

  1. Juupje

    Juupje

    Lid geworden:
    8 mrt 2006
    Berichten:
    22
    Hoi allemaal,

    Gezien het aantal leden hier op dit forum dat vooral niet reageert zijn er veel ogen zonder naam of "gezicht" die over jullie schouders meelezen. Laat ik maar eens een poging doen om mijn oogjes een naam en persoon te geven.

    Ik ben Juupje, een vierentwintigjarige vrouw die oa ook passie heeft opgevat voor de viool. Als kind een paar keer de kans gehad om een viool in handen te houden en zelfs om er een strijkje op te wagen. Welnu, zij heeft me diep in mijn gedachten nooit meer helemaal losgelaten. Veel vioolmuziek kwam in m'n muziekverzameling en dat is nog steeds zo. Daarnaast, in m'n studietijd heeft m'n neus nogal eens tegen de winkelruiten van de plaatselijk vioolbouwer alhier vastgeplakt gezeten wanneer ik van en naar school ging ........ Ondertussen speelde ik echter klarinet bij de plaatselijk harmonie en wat gelegenheidsensembles, dus mijn muzikale tijd was zo reeds gevuld. Overigens wel met plezier een flink aantal jaren klarinet gespeeld, tot nu de problemen met inspanningsastma en geregeld terugkerende luchtweginfecties me het klarinetspelen moeilijk hebben gemaakt..............Hmmm, en dan mag je opeens zomaar een viool aanraken! Dit keer besloot ik droom en verlangen waar te gaan maken. De klarinet is voorlopig veilig opgeborgen en ik ben ingeschreven bij de muziekschool om de komende jaren met een viool te mogen gaan ploeteren en zo'n prachtig instrument dagelijks in handen te mogen houden. ... Er me van bewust dat ik niet zomaar een hobby ga doen, maar een passie ga beleven.

    Midden in dit besluit ben ik op dit forum terecht gekomen en werd door de passie van met name een aantal mensen hier geraakt. Zoals de viool mij aanspreekt, zo spreek ook dit forum mij aan. Veel heb ik misschien (nog) niet toe te voegen, maar wees zeker niet verbaasd als ik hier een tijdje rond kom spoken. :)

    Hmm, en voor de rest mijn persoontje in een paar woorden: klassenassistente in het speciaal onderwijs, schilderen, wandelen over lange afstandspaden met rugzak, boeken lezen, gelukkig,
    eige(n)wijs en vooral weinig rust om m'n leven lang te hangen voor tv, film of computerspelletjes.

    Groetjes van Juupje


    (Dit bericht is door Juupje bijgewerkt op 08/03/2006 om 19:24 uur)
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Goeden avond Juupje,

    Een hartelijk welkom op violistenweb.

    Ik hoop dat we er een actief lid bij hebben gekregen, vragen staat vrij zal ik maar zeggen en iedere bijdrage is er een.
    Ja, helaas is het zo dat we een groot aantal leden hebben waarvan er maar weinig reageren en er een kleine groep diehards over blijft.
    Wil je een forum levendig houden dan heb je reacties nodig, vragen en antwoorden, mensen die reageren, mensen die vragen stellen en/of met tips komen.

    Uiteindelijk zijn we allemaal op de een of andere manier verknocht aan dat kleine (of wat grotere) houten kastje dat je onder je kin hoort te houden en dat je met een strijksok bespeelt.
    Eigenlijk moet je (volgens mij) een beetje gek zijn om een instrument zonder fretten te gaan bespelen. (Viool dus) Ten tweede moet je over een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen bezitten wil je het volhouden. Dag na dag oefenen (en thuis gaat het natuurlijk redelijk goed) en op les sta je te krassen en schiet je strijkstok alle kanten op.
    Ach het hoort er nu eenmaal bij.

    Maar goed van af mijn kant een heel hartelijk welkom, schroom niet om te vragen, te antwoorden, te reageren. ’t Hoeft natuurlijk niet altijd over de viool of zo te gaan want we hebben ook een deel “de huiskamer”

    Remi
     
  3. Juupje

    Juupje

    Lid geworden:
    8 mrt 2006
    Berichten:
    22
    Hoi,

    Ha leuk zo'n welkom. :) ...... Met dat doorzettingsvermogen zit het bij mij over het algemeen wel goed, dus ik kras binnenkort hier in huis iedereen de oren van het hoofd. (waarschijnlijk: hoe harder de muziek van mijn huisgenoten aangaat, hoe verschrikkelijker ik aan het krassen ben :) ).......

    Dat het thuis goed gaat, maar bij je leraar / lerares een stuk minder kan je ook positief opvatten: je speelt het overgrote deel van de tijd beter en maar een kort moment minder.

    groetjes van Juupje
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Juupje,

    Ook van mijn kant een hartelijk welkom op dit forum.

    Dank voor je leuke introductie die wat meer achtergrond informatie geeft over de levend geworden passie: de viool. Zo zijn de meeste forumleden hier een beetje erg veel begaan met alles wat met de (alt)viool te maken heeft, vioolbouw is in ieder geval mijn passie.
    Blijf gerust ‘rondspoken’ en stel je vragen zo je die mocht hebben.
     
  5. Juupje

    Juupje

    Lid geworden:
    8 mrt 2006
    Berichten:
    22
    Hoi,

    Dank je voor je welkom. Ik zal met plezier in meer of mindere mate blijven rondspoken :)

    Juupje
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Juupje, je "strijkt wel binnen" maar volgens mij sinds enige tijd ook weer buiten.

    Ben je dit forum vergeten of heeft het je interesse niet meer? Ik dacht even, we hebben er iemand bij die actief deelneemt, maar ik vrees dat het anders is. Jammer :(
     
  7. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Een aantal leden is actief op een ander forum waar het minder over vioolbouw gaat en meer over wat speel jij, wat staat er op jou lessenaar, bladmusiek, boeken, films, tips en truuks.

    Remi
     
  8. Wim

    Wim

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    74
    Homepage:
    Welk forum is dat?
    Als dat een drukker forum is, waarom dan niet dit forum opgeven en vanaf violistenweb daarnaar verwijzen?
     
  9. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Ik denk omdat we een beetje aan dit forum gewend zijn.

    Maar misschien moeten we juist wat luchtiger worden en eens nadenken en kijken waarom een ander forum behoorlijk meer reacties krijgt.

    Zelf denk ik dat het meer om het bezig zijn met het instrument, het spelen, repertoire, als hobby, boekjes, bladmuziek, instrumenten en toebehoren, tips en trucs.

    Voor de een de hemel op aard voor de ander een reden om er nooit meer te komen.


    Daarbij zijn de onderwerpen op dit forum bijna allemaal gericht op of gaan over vioolbouw. Een hobby waar slechts een paar Nederlanders zich mee bezig houden, dan wordt de spoeling wel erg dun.

    Remi
     
  10. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Ik heb hier een aantal berichten verwijderd. Ik roep de leden op om elkaars opvattingen beweegredenen en achtergronden te respecteren en discussies te beperken tot het onderwerp.
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Dat is onacceptabel!

    Ik beroep mij op het recht mijn mening weer tegeven en te reageren op eerder gedane uitspraken.

    Als de moderator berichten die hem niet bevallen weghaalt, zonder opgaaf van redenen, deugt hier het een en ander niet.

    Ook dit bericht kan natuurlijk weer worden weggemoffeld, maar we zien het wel.
     
  12. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Die redenen zijn bij een eerdere gelegenheid reeds per e-mail aan je uitgelegd en gelden nog steeds. (Daar was je het overigens mee eens)
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Ja, maar daar ging het om iets geheel anders.

    Maar goed, je actie heeft op mij diepe indruk gemaakt. Ik zal me eerst bezinnen, hoe nu verder.




    (Dit bericht is door soundboard bijgewerkt op 03/07/2006 om 10:47 uur)
     
  14. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Hoi allemaal,

    Bezint eer gij ( weer ) begint.

    Is dat wat er nu gebeurt op dit forum ? Ik hoop niet dat dit het begin is van het eind voor het forum. Wat een stilte nu zeg de laatste dagen.


    Rob…..


    (Dit bericht is door robbedoesje bijgewerkt op 08/06/2006 om 09:17 uur)
     
  15. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Het lijkt me een goed idee wanneer we gezamenlijk een aantal afspraken maken over wat wel en niet kan op het forum. Ik neem op me de voorstellen te verzamelen. Voorstellen graag per PM via de forummail.
     
  16. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Zijn we druk mee bezig.

    Remi
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Wie is/zijn waar mee bezig?
     
  18. mcferrinfan

    mcferrinfan

    Lid geworden:
    28 mei 2006
    Berichten:
    21
    intelligente conversatie (l)
     
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Ja, dat komt omdat er het een en ander tussen de posts 'verdwenen' is en dan wordt het ook voor een buitenstaander wel erg moeilijk om het nog te kunnen volgen.

    Maar ik ben blij dat enige intelligentie wel gewenst is c.q. op prijs gesteld wordt :p.

    Vandaar ook mijn vraag: wie er wat aan het doen is.
    Zelfs ik ben de draad kwijt.
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    We zijn even meer dan een half jaartje verder in de tijd:

    Moet ik uit de doodse stilte aangaande dit onderwerp of liever gezegd je oproep, concluderen dat je niet één voorstel hebt ontvangen?
    Wat is je verdere aktie nu geweest of gebeurt er dan ‘gewoon’ niets?
    Het zou toch zo langzamerhand wel eens tijd worden om te weten wat de ‘spelregels’ zijn van dit forum.

    Ik kom hier mee op de proppen, omdat ik elders een onderwerp heb opgestart waarbij ik me in allerlei kronkels heb gewrongen om te verhullen wie de leverancier is van een ‘zingende zaag’. Wanneer ik helemaal niet zo spastisch had hoeven doen zou ik het graag willen weten, want dan kan ik doodleuk reclame maken voor die zaak, wat ik graag doe want ze verdienen het.
     

Deel Deze Pagina