Klassieke Folk

Discussie in 'Overig' gestart door beast, 14 nov 2006.

  1. beast

    beast

    Lid geworden:
    14 nov 2006
    Berichten:
    1
    Hallo,

    Ik ben zelf niet zon heel erg grote kenner van klassieke muziek, maar kan het wel waarderen. Verder ben ik een liefhebber van folk, maar wederom ken ik er niet veel van. Nou was mijn vraag, weet iemand van jullie composities/nummers in de stijl van Master and Commander als de dokter en de kapitein samen spelen. Ze houden dan hun viool/cello als gitaar vast. Ik ken hier geen nummers van en zou graag wat titels ervan willen hebben.

    Bvd.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Je weet er kennelijk meer van dan de meesten van ons, gezien het geringe aantal reacties: nul. Is ook niet zo vreemd denk ik, want op een violistenweb mag je geen kenners van folkmuziek verwachten.
    Het feit dat bepaalde lieden het strijkinstrument vasthouden als ware het een gitaar, maakt van de bespelers nog geen strijkers, maar eerder demonstranten die hun onkunde tonen.

    Ik zou deze vraag nog eens op dit forum stellen wanneer er meer achtergrondinformatie bij verstrekt wordt, want zo als het er nu bijstaat is het zelfs voor Google erg moeilijk.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Er is geen reden om kennis over folk of volksmuziek of wereldmuziek niet te mogen verwachten op dit forum: ook in die genres komen strijkinstrumenten voor. Ik weet wel iets van wat er zich buiten het klassieke idioom afspeelt op het gebied van strijkinstrumenten, maar van de "dokter en de kapitein" had ik nog nooit gehoord!
     
  4. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Hoi,

    Via de live concerten van de The Eagles ( vaak met orkest ) en veel violen ben ik heel langzaam aan van klassieke muziek gaan houden.

    Alles is dus mogelijk en dat geldt ook voor een forum. ( Nou ja bijna alles ).

    Rob..
     
  5. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    wat een gezwets - nout
     

Deel Deze Pagina