Klein stukje voor cello

Discussie in 'Eigen werk' gestart door jis77, 29 jan 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Mijn eerste poging sinds tijden om een stukje te schrijven.
    Helaas is de geluidskwaliteit niet best:confused: en krijg het niet op de goede manier afgespeeld, het mag veel lichter :D maar was wel ff leuk om te klooien met Sibelius

     
    marloes s, JanHut en Tobias vinden dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Het voordeel is dat je het op les met je docent wel lekker lichter kunt spelen! En wij ook de tip hebben dit lichter te spelen! Leuk stukje toch! Valt best nog verder aan te sleutelen. Voorstel van mij om die rusten in maat 16 en 24 te vervangen door het drie tellen laten doorklinken van de eerste noot van die maat. Want nu slaat het een beetje dood en als je zelf gaat spelen wat er staat, zal dat ook gebeuren. Maar ja, jij bent zo dapper een stuk te tonen aan ons en ik heb nog iets op de plank liggen (ooit ingeleverd bij een cellofestival) waar ik nog een betere versie van wil maken en wat ik nog niet heb durven laten horen.:rolleyes:
    Dit is het begin, en wie weet waar ooit een stuk van je in wereldpremiere gaat:cool: (zoek dan iets uit met heel gunstige acoustiek!)
     
    jis77 vindt dit leuk.
  3. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Zal morgen even op cello spelen, dan kom ik beter de knelpunten tegen. midi is sowieso bagger....:eek:
    Het was nu te laat om te spelen, maar wilde wel nog ff iets met muziek doen :p

    Ach, leuk toch om dingen te proberen? Perfectie wordt niemand gelukkig van, jezelf blijven uitdagen en hier en daar dingen verbeteren wel ;):)

    Benieuwd wat jij op de plank hebt liggen;) en ben blij als ik de POST-drempel wat kan verlagen hihi...
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, 't zou best kunnen dat dit van jou helpt:D. Inderdaad, perfectie is dodelijk voor de creativiteit!:eek:
     
  5. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Een lief stukje muziek. Vaak zie ik beelden bij muziek. En ja hoor daar komen ze aandansen de kabouters. Hand in hand dansen ze om een dikke boom. Hun dikke buikjes schudden, en hun bolle gezichtjes glimmen van pret. :)
     
    marloes s, Marcelita, JanHut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Vandaag weinig cello spelen dus maar weer een stukje geschreven. Heb m even ingespeeld op viool dan hoor je tenminste geen 'blik';) alleen wel zonder begeleiding want dat speelt wat lastig tegelijk:p
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 3 feb 2016
    Marcelita vindt dit leuk.
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Doet mij wel denken aan een bepaald stuk, maar ja, welke? Ben goed in melodieën onthouden, maar veel minder goed in welke naam daarbij hoort.
    Het klinkt in ieder geval heel lekker in de oren!:)
     
    jis77 vindt dit leuk.
  8. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Haha daar ben ik ook wel benieuwd naar dan ;)
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    En dat is dus het probleem. Heb wel een hoofd vol muziekjes, maar waar die allemaal vandaan komen....???:confused:
     

Deel Deze Pagina