kleurtje in de tekst

Discussie in 'Hoe kan ik......?' gestart door mela93, 4 aug 2008.

  1. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Hé Frits,

    In sommige posts van jou gebruik je verschillende kleuren om het te verduidelijken.
    Hoe doe je dat? Bij mij lukt het niet....

    Melanie
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Melanie en anderen:

    Ik moet telkens even goed opletten dat ik niet de commando’s activeer anders zie je ze niet meer en worden ze direct uitgevoerd.

    Het gaat als volgt:
    Een commando of opdracht moet altijd geplaatst zijn tussen teksthaken.
    Plaats een linkse teksthaak "[" voor het commando wat je wilt gebruiken.
    Geef aan wat het commando moet zijn, bijvoorbeeld (in dit geval) color: [color=
    Daarna aangeven welke kleur je wilt: green, red, blue, yellow, white, black en sluit af met de rechtse teksthaak: "]".
    Wordt dan: , maar "kleur" moet je dan in het echt vervangen door de Engelse namen voor een aantal kleuren en geen spatie na het =-teken.

    Commando beëindigen met hetzelfde maar met een "/" ervoor. Alleen bij kleur hoef je de gewenste kleur niet nog een keer aan te geven. Dat wordt dus:


    Bij vette tekst: commando b geplaatst tussen “[“ en “]”, zonder spaties.


    dat kan natuurlijk ook in rood

    of groen of blauw of geel of een mix

    Zoals je ziet is ook een witte tekst mogelijk!!

    Wanneer je de gekleurde tekst ook nog vet wilt weergeven moet die tekst geplaatst worden tussen begin en eind van het commando: “b” met de benodigde teksthaken. Kan ook een enkele letter vet maken of een kleur geven. Altijd weer afsluiten met hetzelfde commando, geplaatst tussen de teksthaken met na de eerste teksthaak een slash: "/".

    Van belang bij meerdere commando’s is, dat de juiste volgorde wordt gehanteerd:

    dit is een vette rode tekst die onderstreept is en Italic style

    De commando’s voor en na de tekst zijn dan: (ik zet er even spaties tussen anders wordt het commando uitgevoerd en zie je niets):
    [ color=red][ b][ u][ i] dan hier de tekst en afsluiten in de juiste volgorde[ /i][ /u][ /b]] /color]

    Dus NIET de spaties erin anders werkt het niet!


    Ik heb er een kleur van gekregen :p , maar hoop dat het duidelijk is, anders even reageren zodat ik nog wat aanvulling kan geven.

    Frits
     
  3. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    even uitproberen
     
  4. Maurien Bart

    Maurien Bart Maurien Bart

    Lid geworden:
    2 jan 2013
    Berichten:
    280
    Homepage:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/BBCode

    Hier onder staat tekst (echt waar):
    Precies de zelfde kleur als de achtergrond. Als het ware transparant, alleen te lezen als je het selecteert een beetje onzinnig maar wel leuk voor als ze citeren, dan zie je de tekst namelijk wel omdat de achtergrond wit is. Je kan het ook zien als je de tekst selecteert, erg grappig. Wat je er mee kan: Ga beredeneren wat een volgende vraag of reactie kan zijn op jouw tekst waarbij uw tekst zal worden geciteerd. Verzin daar een antwoord op plaats dat transparant tussen de regels door, de persoon die de vraag stelt doet gewoon kopiëren leest het niet na, maar daardoor word het antwoord zichtbaar, hilarisch... Het werkt meestal niet bij lange teksten, dat valt op bij het selecteren. Dit is overigens bladvulling/ onzinnig tijdverdrijf. Voor mij gewoon een acute aanval van tijdelijke dwangmatige typ neurose
    Veel plezier er mee.
     
  5. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    271
    dit is een regenboog
     

Deel Deze Pagina