Klik hier

Discussie in 'Hoe kan ik......?' gestart door komen019, 14 nov 2009.

  1. komen019

    komen019 Hans Komen

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    50
    Regelmatig zie ik bij inzendingen van forumleden de aanduiding (in kleur) "klik hier", en bij toverslag verschijnt dan een link of een site of hoe je dat ook noemt.

    Hoe doet men dat??

    Alvast bedankt voor alle suggesties!

    Hans
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Dat gaat eigenlijk heel eenvoudig, maar dat is met bijna alles zo als je het eenmaal weet. ;)

    Wanneer je de link hebt bijvoorbeeld: http://www. .....tekst.nogwat.etc.

    dan plaats je die tussen de url-codes. Die beginnen -zoals bij elk commando- met een teksthaak en wordt altijd afgesloten met weer een teksthaak en een 'slash'.( /) Onderstaand voorbeeld geeft aan hoe dit zou moeten:

    [ur l=http://www. .....tekst.nogwat.etc.]klik hier[/url]

    Ik weet niet anders dan dat de gewenste tekst automatisch in blauw verschijnt. Iedere tekst kan op de plaats van 'klik hier' worden neergezet. Denk er wel om dat er geen spaties tussen diverse tekens van het commando moeten worden gezet, anders wordt het commando niet herkend en werkt de functie niet. Het is bij het opstellen van een bericht daarom handig even een test uit te voeren middels de optie: "voorbeeld" om te zien wat het resultaat is. Zo nodig aanpassen.
    Ik hoop dat deze 'toverkunst' hiermee weer is verklaard.

    Zij opgemerkt, dat er in het voorbeeld een spatie te veel staat in het begin van 'ur l', dat moet 'url' zijn, maar als ik dat in de tekst zet is de achterliggende informatie van het commando niet meer zichtbaar!

    Groet,

    Frits
     
  3. komen019

    komen019 Hans Komen

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    50
    Hallo Frits,

    Hartelijk dank voor de snelle reactie en duidelijke toelichting.

    Ik ga ermee aan de slag!

    Groet,


    Hans
     

Deel Deze Pagina