Koffer drukt op snaren.

Discussie in 'Viool' gestart door Vlindertje, 1 apr 2020.

  1. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik heb geen flauw idee waar je een IP adres kunt vinden, hoe je die kunt vinden van een gebruiker van het forum. Maar ik denk niet dat Vlindertje ook Tobias is. Want het is geen flauwekul waar ze over schrijft. Ik herken het harsprobleem en ik kan me ook voorstellen dat er iets met de koffer is dat iets op de snaren rust. Ik maak dit soort dingen vaak mee met leerorkestleerlingen. En ik denk dat Vlindertje helaas via internet een goedkope viool heeft gekocht.

    Stel dat Vlindertje inderdaad geen Tobias is (en wel toevallig bij hem in de buurt woont misschien), dan zijn deze wantrouwende reacties ook niet echt fijn. Je jaagt mensen weg! Ook geef je de indruk dat wat ze schrijft, niet serieus genomen moet worden. Ik zou als beginnende violist me dan echt niet prettig voelen.
     
    Tobias vindt dit leuk.
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Maar Vlindertje stelt een beginnersvraag en wanneer hem/haar gevraagd wordt om meer info of een foto, dan komt die niet. Dat vlindertje de volgende trol op dit forum zou kunnen zijn: die indruk kan dan gemakkelijk ontstaan. Als iedereen zich zou beperken tot serieuze en inhoudelijke bijdragen (Wie maakt zich niet eens schuldig aan lolbroekerij? Zelfs Frits Oosterhof doet wel eens een poging!) hebben we er misschien minder last van. Saaier, maar leerzamer en beginnende deelnemers worden dan niet afgeschrikt.
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Jammer nou weer, Frits doet wel eens een poging zeg je. Daarmee bedoel je eigenlijk te zeggen dat hij nooit lollig is.
    Dat is niet alleen een bewering die onjuist is, maar ook niet aardig en draagt niet bij aan de sfeer op het forum.
     
  4. Snarensnaak

    Snarensnaak

    Lid geworden:
    10 jan 2020
    Berichten:
    62
    @IHS Dat je je eigen IP weet, wil nog niet zeggen dat je het IP van andere gebruikers kunt achterhalen. Dat zal de beheerder kunnen, maar wij gewone stervelingen niet (zonder meer).
    Gezien bovenstaande is deze opmerking vooral interessantdoenerij. (Want je kunt het IP van de gebruikers niet heel eenvoudig achterhalen.)

    Wachten blijft op een foto van de koffer..
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    En IP adressen van mobieltjes en op andere locaties gebruikte laptops en tablets? Wat zeggen die? Nee, het hoeft ook geen STASI te worden hier lijkt mij.
    Ik pleit zelf voor het deelnemen onder de eigen naam met vermelding van woonplaats, maar dat kan voor sommigen ook weer een beletsel zijn.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Laat maar Tobias. Niet op reageren. We weten allemaal wie het zegt. Gewoon negeren, dat werkt het beste. Als het te gek wordt, wordt het verwijderd. En als dat aanhoudt gaat Boon een week in de ban. Zo simpel is het. Hij is trouwens al aardig op weg.
     
    Tobias vindt dit leuk.
  7. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    @Snarensnaak, ik hoef zo wie zo nies te bewijzen, geef alleen wat info, wat je er mee doet, hoe je er mee kunt omgaan is aan U aan U allen.
    't maakt mij niets uit. Het gaat mij meer om en over de kennis van het viool bouwen en het overdragen van de ervaringen en de kennis om trend ons viooltje.

    Maar als wat meer info... ach laat ook maar.
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Dat is eenvoudig in te stellen via je profiel!
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ik wou dat ik drie hondjes was,
    dan konden we samen spelen...
     
    BertBoonVioolbouw vindt dit leuk.
  10. Snarensnaak

    Snarensnaak

    Lid geworden:
    10 jan 2020
    Berichten:
    62
    Hoe staat het er nu toch voor met de onderhavige vioolkoffer? Ik wil er zelf graag ook een kopen. Ik wil er dan een, waar de schoudersteun gewoon op de viool kan blijven zitten als je de viool in de koffer doet. Want die steeds loshalen is een heel gedoe.
    Maar een gesloten koffer die niet de strijkstok op de snaren doet drukken is, dit topic indachtig, wel een eerste vereiste natuurlijk!

    En @Marcelita zit ik me totaal niet op de vensterbank ontiegelijk te vervelen.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2020
    Tobias vindt dit leuk.
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Die zijn er niet. Zul je toch zelf aan de slag moeten.
     
  12. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Dat kan, maar dan alleen via maatwerk (duur) en je krijgt een monstrueus uitziende koffer. Het afhalen van een schoudersteun wordt bij voldoende oefening een automatische routine waar je niet teveel bij nadenkt.
     
  13. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Dit meen je niet Snarensnaak, is gewoon een grap van je. Maar wel een goede grap want er wordt serieus op gereageerd.
    Ik had hem bijna zelf kunnen bedenken. Maar jij hebt hem bedacht, en hieraan kan ik zien dat je een goede leerling bent.
     

Deel Deze Pagina