koopje

Discussie in 'Overig' gestart door gevoeligesnaar, 9 dec 2017.

  1. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik ben bang van wel. Wie helemaal geobsedeerd is door koopjesjacht zou hier zomaar op kunnen toehappen.
    Niet iedereen vraagt zich af hoe dat met dat prijsverschil zit.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Maar waar zou dat prijsverschil dan vandaan moeten komen? Ik geloof wel in deze stuntprijs. Zo heb ik onlangs ook een smartphone gekocht op 'Black Friday' met een korting van 65% bij een zeer grote webshop (zal de naam hier niet noemen vanwege reclame).
    Nu weet ik niet waarom diezelfde stok bij Bert Boon zo duur is, want ook de doorgehaalde prijs van die aanbieder is vele malen goedkoper dan Bert. Als ik een carbonstok nodig had voor mijn cello, zou ik 'em acuut daar bestellen. Voor zo'n bedrag kun je er geen buil aan vallen. Het kan echter goed zijn dat de verzendkosten naar Nederland behoorlijk zijn.
     
  4. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Beste Frits, ik hoop dat je dit niet meent...
    Als je googlet op dit merk en type strijkstok kom je vergelijkbare prijzen tegen als die van Bert. .Koopjesjagen ok maar ca. 95% korting? Deze website is gewoon hartstikke nep; pure oplichting. Er staat nergens een adres, KvKnr oid of andere contactgegevens en ze bieden de meest uiteenlopende artikelen aan. Geen enkel veiligheidskeurmerk en de website is gebouwd in 2017. En je kunt uitsluitend met creditcard betalen.
    Dit soort websites worden gebouwd om je je creditcardgegevens afhandig te maken. Reken maar niet dat je ooit een artikel ziet!
    Ook hier geldt: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo...
     
    zapling vindt dit leuk.
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het lijkt mij ofwel een nep-product ofwel een truc om cc gegevens los te peuteren. Deze webshop is volgens de EU en NL wetgeving volstrekt illegaal en anders wel crimineel.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    In eerste instantie meen ik wat ik eerder schreef. Soms kom je dergelijke stunts tegen en moet je er gebruik van maken. Ik heb echter de website niet uitgebreid bestudeerd. Mogelijk heb je gelijk en is het oplichterij?
    Wat me wel opviel op die site is dat vrijwel ieder artikel een prijs heeft wat ligt tussen US$140 en US$150. Het maakt niet uit wat. Ze bieden wel heel veel spullen aan. Het lijkt wel een soort banggood-site. Misschien toch maar een dealtje sluiten met Bert?
     
  7. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik koop nooit meer in het buitenland, vaak betaal je nog een hoop invoerrechten 00k.
    Geef mij maar Nederlandse bedrijven, met een adres en een telefoonnummer.
     
  8. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Je hebt er anders ooit wel eens een heel mooie strijkstok weten te scoren......
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ook mijn electrische cello kwam uit het buitenland en werd keurig bij mij afgeleverd, puntgaaf en wel.
    Ik heb van te voren wel wat uitgezocht over de leverancier (bedrijf), maar daar was dus niets fouts aan.
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik koop ook met een bepaalde regelmaat spullen uit China via de site banggood.com
    Nee, dan gaat het niet om strijkinstrumenten mocht iemand dat denken, maar om gereedschap, elektronica en computerspul. Scheelt veel geld. Als je betaalt per PayPal en het wordt niet geleverd, krijg je zonder problemen je geld terug gestort. (Is mij slechts eenmaal overkomen).
     
    zapling vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina