Kreddle kinstuk: Een review

Discussie in 'Overig' gestart door vanezcha, 5 jul 2017.

  1. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    271
    Vandaag heb ik mijn Kreddle ontvangen vanuit Wyoming. Wellicht zijn er nog mensen die deze kinstuk niet kennen. Of misschien ken je al, maar nog niemand kent die deze kinstuk gebruikt.

    Kreddle kinstuk/kinsteun (http://kreddle.com) is uitgevonden in 2013 door Jordan Hayes (een violist en Balinese gamelan leraar in Colorado en Wyoming). Met deze kinstuk kun je makkelijk installeren en aanpassen. Deze kinstuk heeft ook verschillende hoogte.

    [​IMG]
    Dit is 'em. Er zijn een paar opties te verkrijgen: side-mounted of center-mounted, nickel of titanium mechaniek. Ik heb side-mounted (geinstalleerd op de kant) gekocht met nickel brackets (mechaniek) (ik heb mijn eigen titanium mechaniek. Ik ben allergisch voor nickel). Mijn pakket komt 2 weken na aankoop.

    [​IMG]
    Zo heb ik de mijne geinstalleerd op mijn viool. Met hoogte nr. 2. Het kan lager, en hoger. De zwarte mechaniek is mijn eigen Gewa titanium, dus het komt niet zo vanuit het packet. Ik speel hiermee zonder schoudersteun.

    [​IMG]
    Hij ziet zo eruit. Ik heb het zo een beetje naar het midden geinstalleerd omdat ik bijna op staartstuk mijn kin leg. Als SAS kinstuk (van Viva La Musica) bij je past, dan zal deze ook bij passen, gezien van de vormen. Alleen is Kreddle kinstuk volledig verstelbaar).

    [​IMG]
    Van dichtbij.

    [​IMG]
    Dit zijn de onderdelen dat je krijgt.

    Deze kinstuk is alleen te verkrijgen op kreddle.com. Verzonden vanuit Wyoming en is twee weken later (vandaag) veilig thuis aangekomen. Ik speel hiermee met en/of zonder schoudersteun. Door deze kinstuk ook speel ik met een betere nek houding. Erg comfortabel! En het verbetert ook je spelhouding. Mijn viool ligt gewoon op mijn sleutelbeen, niet ver van mijn schouder af. Veel violisten met lange nek hebben deze kinstuk aangeraden. Maar ik weet dat het kiezen van de juiste kinstuk en schoudersteun een persoonlijk kwestie is. Deze review is gegeven om idee te geven en/of een optie te geven aan diegene die met pijn spelen, of die nog aan het zoeken zijn naar de juiste setup.

    Ik ben ook naar mening dat als SAS van VLM kinstuk bij je past, zal deze ook passen. Het probleem van SAS kinstuk is dat deze kinstuk niet echt volledig verstelbaar is zoals Kreddle, en SAS kinstuk valt elke keer van je viool af.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ah, dat ziet er ook mooi uit! Een betere nekhouding is natuurlijk wel heel belangrijk in het voorkomen van blessures. Speel fijn nu met deze kinsteun! Had je al andere kinsteunen geprobeerd die minder bevielen en je op zoek deed gaan naar deze? Het is inderdaad per persoon verschillend wat goed bevalt.
     
  3. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    271
    Hoi Marcelita,

    Ja, ik heb veel kinstukken. Maar zover kan ik links-geinstalleerde kinstuk niet gebruiken. Wat bij mij past is een kinstuk die geinstalleerd wordt in het midden (boven op de staartstuk) zoals Flesch New, en Wittner Augsburg. Er is nog een andere center mounted kinstuk ik heb: Berber/Ohrenform: ik kan deze niet gebruiken, de linkerkant daarvan gaat omhoog en hierdoor kan ik niet op G snaar spelen. Ik heb ook veel schoudersteuntjes, maar alleen VLM Diamond en VLM Viva Flex zijn comfortabel.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Aha, je hebt dus echt een hele zoektocht gehad met al die kinsteunoplossingen die het voor de langere duur toch niet waren. Je schrijft dat VLM Diamond en VLM Viva Flex alleen comfortabel waren, andere genoemde exemplaren dus niet zo. Maar die VLM-modellen bleken voor jou dus uiteindelijk het toch niet te zijn. Heb jij een lange nek?
    Want wat was er met die VLM-modellen wél goed? De verstelbaarheid?
     
  5. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    271
    VLM diamond en viva flex zijn schoudersteunen. Deze passen bij me omdat ze laag zijn.
    Ik kan zowel met en zonder schoudersteun spelen. Maar spelen zonder schoudersteun was nooit erg comfortabel totdat ik deze Kreddle kinstuk gebruik.

    Sorry voor mijn nederlands. Ik moet in mijn hoofd constant van Engels naar Nederlands vertalen.
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Knap hoor!
    Het is prima duidelijk wat je schrijft.
     
    vanezcha vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina