Lament (cello solo)

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Joost van Dongen, 21 nov 2017.

  1. Joost van Dongen

    Joost van Dongen

    Lid geworden:
    22 okt 2017
    Berichten:
    40
    Homepage:
    Ik heb weer een nieuw stuk opgenomen, deze keer een kort stuk voor solo cello genaamd 'Lament'. Nou ja, 'nieuw': deze heb ik al in 2001 geschreven voor een schooltoneelstuk, maar het was me tot nog toe nooit gelukt hem mooi genoeg op te nemen dat ik er zelf tevreden mee was. Nu eindelijk wel! Nog steeds niet perfect natuurlijk, maar ik durf hem met deze opname eindelijk online te zetten en de bladmuziek te publiceren! :)



    Mocht iemand deze willen spelen, hier is de bladmuziek:
     
    JanHut en Deanone vinden dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Joost, wat een heerlijk stuk om te spelen als je even heel erg medelijden hebt met jezelf. Muzikaal gezien geeft dit alle mogelijkheden om heerlijk uit te halen. Lekker dramatisch dus.
    Na zoveel beklag wordt het dan weer tijd voor je stuk waarin je lekker rauw kunt spelen, hup, je moet verder, zoiets!
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik zie in gedachten een nachtelijk kerkhof. De graven zijn opengegaan en de doden dansen een macabere dans. In een kale zwarte boom zit een uil die dit alles gade slaat. Na een tijdje keren de doden terug in hun graf. De graven sluiten zich, en een omfloerste maan beschijnt het geheel.

    x.png
     
  4. Joost van Dongen

    Joost van Dongen

    Lid geworden:
    22 okt 2017
    Berichten:
    40
    Homepage:
    Yes, daarom ben ik nu aan het oefenen op een lekker luidruchtig cello trio dat ik ooit heb geschreven. Telkens wat anders! :)
     
  5. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Bij #1.: Dank je wel, Joost!
     

Deel Deze Pagina